Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li nesigurnost sprečava mlade da pokušaju da uspeju u Srbiji?

    Svedoci smo sve veće i učestalije želje mladih da odu iz Srbije i svoj uspeh potraže negde van njenih granica. Svakodnevno čujemo bezbroj izgovora da je u Srbiji nemoguće uspeti, propraćenih tvrdnjom da se ovde bogate samo ljudi sa one strane zakona. Da li ovaj nedostatak prilika za uspeh u Srbiji objektivno postoji ili ga mladi koriste kao izgovor za svoju demotivisanost? Da li nesigurnost sprečava mlade da bar pokušaju da postignu nešto u Srbiji pre nego što izuste jedan od dobro poznatih izgovora?

    Posetili smo Hackathon, takmičenje web developera u organizaciji Bakson-a, Ticketmastera-a i ICT Hub-a, koji su želeli da pruže priliku mladim programerima da predstave svoje ideje i upoznaju druge ljude iz svoje branše. Prema rečima jednog od organizatora samog događaja, sama ideja takmičenja bila je širenje koncepta Open API, koji sve vise velikih firmi zastupa tako što drugim kompanijama i pojedincima omogućava jednostavnu integraciju njihovih podataka i infrastrukture. Ticketmaster je jedna od najvećih kompanija koja se bavi online prodajom karata za različite događaje i koja zagovara otvaranje svog API (Application programing interface) kako bi developeri i drugi inovatori mogli da koriste isti, da bi izgradili proizvode koji bi podigli korisničko iskustvo na jedan sasvim novi nivo. Takođe, želja organizatora bila je upućivanje mladih stručnjaka zašto je to bitno za njihov profesionalni razvoj. Na takmičenju je učestvovalo više od 40 takmičara, koji su bili grupisani u 12 timova, a njihov zadatak bio je pronalaženje rešenja za podizanje kvaliteta usluge Ticketmastera, koristeći njihov Open API. Za odabir pobedničkih rešenja bio je zadužen žiri od šest članova sastavljen od predstavnika Bakson-a, Ticketmaster-a, ICT Hub-a, kao i predstavnika lokalnih softverskih firmi i poznatih ljudi beogradske IT scene. Prema rečima jednog člana žirija, u odabiru pobednika žiri se najviše vodio kvalitetom same ideje, odnosno njenom inovativnošču, potencijalom da se ideja realizuje u isplativo rešenje i funkcionalnošću samog rešenja. Pored toga, na odabir su uticali i dizajn rešenja, timiski rad, kao i kvalitet same prezentacije od strane takmičara. Naravno, ni nagrade za najbolje nisu izostale. Naime prva tri mesta su zaslužila novčane nagrade, u ukupnom izosu od dve hiljade evra. Takmičari su uglavnom bili mladi ljudi na samom početku svoje karijere, puni entuzijazma i pozitivne energije, svi motivisani istom stvari: da svoju ideju predstave na najbolji mogući način.

    Organizatori događaja tvrde da postoje brojna takmičenja, edukativne radionice i tribune čiji je cilj pomoći mladima da razviju uspešne karijere, dok sami takmičari smatraju da bi posećenost ovakvih događaja bila daleko veća da mladi nisu nesigurni u svoje komptencije. Pobednička ekipa brojila je tri člana, od kojih dva studenta, koji smatraju da su ovakva takmičenja uvek pozitivno iskustvo i da mogu imati pozitivan uticaj na sam razvoj karijere mladih programera. Jedan od članova pobedničke ekipe, Nikola Klipa, student programiranja, rekao nam je da se mladi uglavnom plaše da nisu dovoljno dobri da se prijave na ovakva takmičanja i da bi posećenost svakako bila veća kada bi se taj strah prevazišao.

    Jedan od organizatora, Miloš Babić, koji je svoju karijeru započeo u Londonu pa potom nastavio u Srbiji, otkrio nam je da su za njegov poslovni uspeh zaslužne iste stvari u Srbiji, kao i van nje. To su: fokus na ono što voliš da radiš, puno rada, strpljenja i sreće. Ove stvari ne nose nacionalnu pripadnost, niti su ograničene linijama u atlasu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    Piše: Tatjana Gojković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE