Da li ste znali da naše komšije imaju auto-put koji ne vodi nigde?
Izgradnja auto-puteva u Rumunije ide sporo ove godine, jer se veliki projekti istiskuju drugim vrstama javne potrošnje, uprkos lošem stanju putne i železničke mreže u zemlji, ocenjuje se u analizi Sorin Melenciuc na portalu Businessreview.eu.
Rumunska saobraćajna infrastruktura spada među najmanje razvijene u Evropskoj uniji. Mreža autoputa se sastoji od nešto više od 800 kilometara nakon otvaranja tri mala dela puta krajem prošle godine, ali i dalje izgleda kao slagalica sa mnogo nedostajućih komada i ostaće tako većinu naredne decenije, ocenjuje se u analizi.
Jedan od glavnih razloga za spori napredak velikih projekata autoputeva u Rumuniji je loše upravljanje državnom putnom kompanijom i politički nestabilna pozicija ministra saobraćaja, piše Nova ekonomija.
Autorka kaže da je u 2018. godini promenjeno upravljanje svim većim državnim infrastrukturnim kompanijama, a na poziciji ministra saobraćaja promenile su tri različite osobe u poslednje dve godine.
U analizi se ističe da pritisak javnosti na vladu jača. Nedavno se u Moldaviji, najsiromašnijoj rumunskoj pokrajini, rodio pokret čija se ideja brzo raširila zemljom i dobila neočekivanu podršku.
Pokret pod imenom #șîeu, inicirao je preduzetnik koji je u svom dvorištu sagradio jedan metar auto-puta – prvi metar auto-puta u Moldaviji uopšte.
Ovaj njegov potez pratio je petnaestominutni prekid u radu u mnogim velikim gradovima širom zemlje. Poruka je bila da Rumuni smatraju da je loša infrastruktura glavna prepreka za njihov svakodnevni život.
Izvor: Nova ekonomija
Foto: Pixabay