Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li visina ega ima veze sa visinom inteligencije?

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Korelaciju između ega i inteligencije je najbolje predočila Ingrid Divković rečima: „Kada bi neki ljudi pali sa visine svog ega na visinu svoje inteligencije najverovatnije bi poginuli“. Jedno je sigurno. Ego imamo svi, samo je pitanje da li mi kontrolišemo njega, ili on kontroliše nas.

    Osobe sa izraženim egom, sagovornika doživljavaju kao neprijatelja kog moraju pobediti i njihov glavni cilj je poraziti protivnika.

    Prema istraživanjima ego nije istinsko samopoštovanje i višak istog, već izraz njegovor manjka. Ego manifestuje samointeres i hrani se potvrdom vrednosti od strane drugih ljudi. Uspešni ljudi ego drže pod kontrolom. Takve osobe dozvoljavaju sebi da budu kritikovane, prihvataju mogućnost da su pogrešile, sposobne su da gube, da dobijaju i nemaju potrebu da drugima dokazuju da su ono što jesu.

    Osobe koje žele da nas ponize su osobe koje imaju loše mišljenje o sebi. U komunikaciji sa njima treba izbegavati konflikte i ne osporavati njihova mišljenja jer bi se time poljuljalo njihovo već poljuljano samopoštovanje. Takvim pojedincima moramo pomoći da pronađu i zavole sebe. Ponekad ne neophodno da im nahranimo ego sa par iskrenih komplimenata, jer gladan ego može biti opasan ne samo po osobu već i po njenu okolinu.

    Koliko je ego važan možemo videti u sledećem primeru: Studenti jednog malog grada u unutrašnjosti su došli na ideju da jednu ulicu u tom gradu naprave po veoma specifičnom projektu. Cilj je bio da se privuku turisti jer bi ulica bila nesvakidašnjeg izgleda. Napravili u kompletan projekat, dobili su odobrenje i podršku od strane opštinskih vlasti, prikupili sve dzvole i mogli su da krenu u realizaciju. Jedini problem je bio što nisu bila obezbeđena finansijska sredstva. Studenti su se obraćali svim privrednicima u tom gradu , slali pisma i molbe, ugovarali sastanke sa potencijalnim investitorima, izlagali im kako će ulica izgledati, predočili im koliko će izgled ulice da doprinese većoj poseti od strane turista, ali napori studenata nisu urodili plodom, sve dok nisu jednom od investitora predložili da naziv ulice nosi njegovo ime.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE