DANIEL GOLEMAN: 5 koraka ka unapređenju emocionalne inteligencije - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    DANIEL GOLEMAN: 5 koraka ka unapređenju emocionalne inteligencije

    Jedan od najpoznatijih psihologa na svetu koji je začetnik pokreta vrednovanja emocionalne inteligencije Daniel Goleman objavio je na svom LinkedIn profilu nekoliko saveta kako možemo unaprediti EQ i nadležnosti koje imamo kada je ona u pitanju.

    Daniel je na ovu temu pričao i u svojoj poseti Beogradu kada je održao predavanje. Kako je naveo emocionalna inteligencija je nešto na šta svi možemo da utičemo i da je razvijamo stoga je važno da stalno radimo na sebi. Evo pet načina da to i ostvarimo:

    Prvo, da li ste motivisani? Da li zaista želite da uložite vreme i trud? Emocionalna i socijalna kola u vašem mozgu se razvijaju u prvih 20 do 25 godina života. Tada razvijate navike i prakse vežbajući ih stalno iznova i iznova. Na primer ukoliko ste loš sagovornik ili ste loši u tome da nekoga saslušate, znači da ste celoga života praktikovali ’loše slušanje’. Zato ako to hoćete da promenite prvo morate da se zapitate – Da li vam je zaista stalo? Kako Goleman navodi jedan od najboljih načina da dospete tamo gde želite jeste vizualizacija koja je osnovni motivator pri svakom uspehu.

    Ukoliko želite promenu drugi korak je traženje veoma iskrenog mišljenja o vašim ’snagama’ i šansama za dalji rast i unapređenje. Raspitajte se kod ljudi čije mišljenje vrednujete, koji vas dobro poznaju. Tražite njihovo detaljno mišljenje. Potražite neke od evaluacija emocionalne inteligencije među kojima Goleman savetuje Emotional and Social Competence Inventory (ESCI) 360  gde ćete oceniti sebe u čak 12 pokazatelja EQ-a. Nakon toga po tom šablonu treba da date i drugima da vas ocene. Na taj način ćete dobiti iskrenu informaciju o tome šta drugi misle o vama i kako vas vide. Nakon toga razmislite šta možete da poboljšate i ispravite.

    Treći korak je razvijanje plana za učenje i vežba. Dakle, ukoliko želite da budete bolji u slušanju i da razvijete svoju empatiju neka vaš plan bude: Kad god imam šansu ja ću dobro slušati sagovornika i ignorisaću sve ometače pažnje poput tehnologije, misli o drugim stvarima i obratiću punu pažnju na slušanje, zatim ću im reći nešto o tome. Kako Goleman kaže teško je kada prelazite na novu naviku kao kada sa navike lošeg slušanja prelazite na novo. On to poredi sa prekrštanjem govoreći ljudima da prekrste ruke, a da ih zatim prekrste drugačije i zamene koja je ruka gore. Priznaćete da se osećate čudno.

    U četvrtom koraku vam treba neko ko će vas podržati i ko će razmišljati o tome kako da budete još bolji. Kada smo pod stresom i rokovima veoma lako se vraćamo starim lošim navikama. Sa patnerom, trenerom, mentorom, podrškom uvek možete imati bolji uvid u stvari. Neki ljudi su već prošli neke stvari te vas mogu posavetovati dok drugi jednostavno vide situaciju iz drugog ugla.

    Peti korak je vežba u svakoj svakodnevnoj prilici. Na poslu, kod kuće ili bilo gde drugde… U ovom primeru kada god imate priliku da nekoga saslušate učinite to. Što više vežbe to bolji postajete i postaje vam sve lakše. Ukoliko ovako radite tri do šest meseci dobre navike će postati vasa priroda koju nećete ni primećivati. Nova neurološka staza u vašem mozgu biće utabana, navodi Danijel Goleman.

    [preporucene_vesti ids=”109944, 252766, 252380″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: printscreen

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE