Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dilojt: Do 2030. svako peto prodato vozilo NEĆE BITI električno

    Do kraja ove decenije trećina ukupno prodatih novih automobila na svetu biće električna vozila, pokazalo je istraživanje konsultantske kompanije Dilojt (Deloitte).

    Time bi broj prodatih električnih vozila u jednoj godini u svetu dosegao 31,1 milion, deset miliona više nego što se ranije predviđalo, objavio je Dilojt na osnovu istraživanja „Električna vozila: Postavljanje smera za 2030. godinu“.

    Kako je navedeno, uprkos poremećajima koje je izazvala pandemija koronavirusa, očekuje se da će ukupna prodaja električnih vozila u ovoj godini dostići 2,5 miliona širom sveta.

    Na osnovu godišnje stope rasta od 29 odsto, istraživanje procenjuje da će prodaja dostići 11,2 miliona u 2025. godini i 31,1 milion do 2030. godine u kojoj bi električna vozila predstavljala 81 odsto svih prodatih novih vozila.

    Dilojt je, kao ključni faktor rasta prodaje električnih vozila u narednih deset godina, identifikovao „promenu sentimenta potrošača“, jer mnoge prepreke za prihvatanje električnih vozila postepeno nestaju.

    Direktor beogradske kancelarije Dilojta i glavni partner u Sektoru za finansijski konsalting, Darko Stanisavić, kazao je da je visoka cena električnih vozila zasad ograničava prodaju, ali bi broj potencijalnih kupaca trebalo da se poveća kako se trošak za ta vozila sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima.

    „Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnih električnih vozila, znači da će e-vozila za mnoge postati pristupačniji izbor.“

    Prevazilaženje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i utisak nedostatka infrastrukture za punjenje, biće važni faktori jer sve više vozača razmišlja o pogodnostima prelaska na električna vozila, kazao je on.

    Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine elektro-vozila, uključuju povoljno regulatorno okruženje finansijske podsticaje i ciljeve smanjenja emisije izduvnih gasova, kao i raspon modela električnih vozila dostupnih na tržištu, ukazano je u istraživanju.

    Takođe, s obzirom na to da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prelazak na električna vozila na korporativnom nivou dodatno će poboljšati opšti, globalni prelazak na električna vozila.

    „Iako je ukupna prodaja automobila opala u ovom periodu (zbog pandemije), električna vozila su pokazala otpornost u nekim regionima u poređenju sa ostatkom tržišta“, rekao je Stanisavić.

    https://www.bizlife.rs/biznis/poslovne-vesti/elektricni-bum-na-evropskim-putevima/

     

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE