Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dobre prakse održivog razvoja srpske privrede

    Srpska asocijacija menadžera održala je konferenciju u formi poslovnog razgovora pod nazivom ’Održivi razvoj srpske privrede’ navodeći održivo poslovanje kao ključ uspeha savremenog biznisa. Predstavnici najrenomiranijih kompanija koje posluju u Srbiji podelili su sa publikom i medijima primere svog inovativnog i odgovornog pristupa koji su doveli do profita i uspeha.

    Kada je o ovoj temi reč pričamo o ravnoteži između potrošnje resursa i sposobnosti obnavljanja istih. Multinacionalne kompanije prednjače prateći svoje globalne standarde ali shvataju važnost edukacije lokalnog tržišta. Kako je na konferenciji zaključeno potrebno je aktivnije učešće države po ovom pitanju, a pozitivna vest je da je sve više sertifikata u ovoj oblasti.

    „Voda je naš glavni sastojak i želimo da smanjimo njeno korišćenje u proizvodnji“, rekla je Andrea Radonjić ispred kompanije Koka-Kola HBC Srbija ističući da su pokrenute brojne inicijative kako bi se 100 posto vode vratilo do 2020. godine, a glavna od njih jesu Dunavski ekoparkovi. Kako je Andrea navela odgovornost ove kompanije ogleda se i u podršci profesionalnom unapređenju mladih i podršci nezaposlenim mladim osobama. Ona je takođe istakla da se Koka-Kola kao lider na tržištu trudi da edukuje i ukaže na značaj održivog razvoja, kako bi se na nivou države podigla svest.

    Kompanija Hemofarm ovoj temi prilazi ulaganjem i inovacijom sa ciljem uštede. Kako je navela Sandra Savić, direktorka korporativnih komunikacija veoma se vodi računa o otpadnim vodama koje se prečišćavaju ali se i samo korišćenje vode svodi na minimum. Deo se uzima iz javinh vodovoda dok je drugi deo iz bunara kompanije. Pored uštede vode ova kompanija veoma je ponosna na uštedu električne energije koju je ostvarila zahvaljujući inovaciji i ideji zaposlenih. Njihovom inicijativom da se voda ledi noću kada se struja jeftinija uštedela je od pet do sedam posto električne energije.

    „Zaštitimo planetu i ostavimo je bolju deci.“ poručila je Jovana Mehandžić Đurić menadžerka održivog razvoja kompanije IKEA. Ona je dodala da kao firma podižu svesti o značaju održivog razvoja i time što svi njihovi dobavljači i partneri moraju da zadovolje skup standarda na ovu temu da bi mogli da sa njima posluju. S obzirom na to da je drvo najvažnija sirovina njihovog poslovanja ono se uzima samo iz dozvoljenih oblasti, a pored ovoga društvena odgovornost je utkana u svaki deo njihovog proizvodnog procesa i trude se da je prošire i na konzumente, pogotovo proizvodom koji je u uskoj vezi sa ovom temom. Reč je o slavini koja čini da trošite do 50 posto manje vode.

    Sa strane kompanije Šnajder Elektrik direktor Dejan Marković istakao je da statistike pokazuju da se 30 posto svetske energije troši na nepravilan način i da se upravo taj procenat može uštedeti i bolje iskoristiti. Oni su svoje poslovanje usmerili ka edukaci praveći jedinstvenu internet platformu ’Energy university’ koja daje besplatne seminare i edukaciju.

    Projekat Zasad za budućnost kompanije Delta Holding pomogao je finansijski i savetodavno brojnim preduzećima širom zemlje koja zapošljavaju teško zapošljive kategorije stanovništva. Pored toga njihov Fond za budućnost pomogao je brojnim srednjoškolcima naročito u provinciji da dobiju praktičnu i teorijsku obuku, a uz sve to i mesečne stipendije.

    Biljana Bobić Subin iz kompanije Heineken istakla je da je održivi razvoj u svakom delu poslovanja ove kompanije. Kada je reč o pivu glavna stavka je voda i zato se ova kompanija trudi da sva voda koju ispuštaju bude čista zahvaljujući preradi otpadnih voda. „Delujemo proaktivno i u velikoj meri recikliramo. I naši frižideri su ekološki, zeleni.“ rekla je Biljana. U oblasti odgovornog poslovanja veoma su ponosni na projekat ’Društvo ko vozi kući?’ koji je pored edukacije o konzumaciji alkohola omogućio besplatan javni prevoz nakon tri najveća muzička festivala u Srbiji.

    Henkel se može pohvaliti prvim pametnim proizvodnim pogonom u našoj zemlji. Pored toga kompanija radi na realnizaciji projekta Faktor-3 koja ima za cilj da do 2030. bude tri puta efikasnija i da do tada troši tri puta manje vode, električne energije i ispušta toliko puta manje otpada.

    Do 2020. godine kompanija Ball packaging planira smanjenje uglenog otiska za 25 posto. Kako je na konferenciji istaknuto današnja limenta teži samo 10 glama što je odlično, a dodatna svest o značaju reciklaže aluminijuma veoma je bitna i vredno se radi na tome. Najaktuelnija je akcija ’Limenkica-ulaznica’ koja je omogućavala da deca na predstavu donesu pet limenki i obezbede sebi besplatan ulaz.

     

    Izvor: BIZLife

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE