Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dok ministar sanja automobile na VODONIK, Srbija za godinu „bogatija“ za 150.000 POLOVNJAKA

    Ministarstvo za zaštitu životne sredine najavilo je da će na nekoj od narednih sednica vlade biti usvojen Pravilnik kojim će biti predviđene subvencije od milion evra godišnje za kupovinu novih električnih i hibridnih automobila.

    Resorni ministar Goran Trivan je na javnoj debati „Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji” rekao i da vlada očekuje usvajanje Uredbe koja bi regulisala podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila.

     

    Beta/Milan Obradović

    U Skupštini je inicijativa za uvođenje subvencije za pomoć pri kupovini električnih automobila nastala još aprila prošle godine, a konačna realizacija je najavljena za početak 2020. godine.

    „Bilo je potrebno da o ovome razmišljamo više od godinu dana, ali sada smo konačno pronašli način za pomoć za zaštitu životne sredine”, rekao je ministar  Trivan.

    Međutim, detalje o planiranim subvencijama nije izneo, osim okvirne cifre koja bi na godišnjem nivou iznosila milion evra.

    Za referentnu tačku na javnoj debati korišćena je Hrvatska, kao sveža članica EU, čije subvencije na ove namene iznose do 2 miliona evra.

    Kada je reč o broju registrovanih električnih vozila u Srbiji, poražavajući podatak o tome da ih ima  samo 48, a hibridnih je nešto više od 300, izneo je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Miloš Petrović.

    Cena tih automobila u proseku iznosi 28.000 evra, a državne subvencije za njihovo korišćenje iznosile bi od 2.000 do 4.000 evra. Moglo bi se reći da je, ako se ima u vidu prosečna plata u Srbiji od nepunih 500 evra, predviđena subvencija za kupovinu električnih vozila i dalje zanemarljiva.

    Ministar je ipak naglasio da čak ni električni automobili nisu najpovoljnije rešenje.

    „Električna vozila su bolje od onoga što imamo sada, a gori od onoga što ćemo možda imati za deset godina. Ja bih više voleo da to budu vodonična vozila, ali zbog tehničkih mogućnosti, to trenutno nije moguće”.

    Dok Ministar sanja o vozilima koji su na naprednijem nivou od električnih, trenutno stanje kada su u pitanju vozila na konvencionalni pogon pokazuje da je tokom 2019. godine uvezeno 34.000 novih automobila, dok je polovnih uvezeno 154.000 kao i da su to vozila starija od 10 ili 15 godina, izneo je Petrović.

    „U Srbiji ima 1,9 miliona putničkih vozila, od toga 1,7 miliona vozila imaju motor Evro 3 ili Evro 4, što znači da će sva ova vozila imati problem sa zagadjenjem. Nakon primene mere tehničkih pregleda vozila, posle prve godine, njih 1,2 miliona neće moći da predje tehnički pregled“, objasnio je.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE