"Eksplozija" e-kupovine: Trgovci u haosu, VIRTUELNI REDOVI predugački - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    “Eksplozija” e-kupovine: Trgovci u haosu, VIRTUELNI REDOVI predugački

    Pandemija zbog koje su stotine miliona ljudi prisiljeni da ostanu kod kuće, izgleda kao savršeno vreme za internet prodaju prehrambenih proizvoda, ali se to pretvorilo u borbu onlajn prodavnica s porastom narudžbi, jer nemaju toliko kapaciteta da odgovore na dosad neviđeni skokovit rast potražnje.

    Posle panične kupovine u trgovinama preostalih testenina, konzervirane hrane i toaletnog papira, mnogi kupci su brzo našli na internetu sajtove za dostavljanje namirnica, te je sada gotovo nemoguće doći i do tih sajtova.

    “Postaje izazov da se sakupe sve namirnice potrebne za samo jedan obrok”, rekao je Pol Smit, softverski inženjer koji živi blizu Mančestera, u Engleskoj, gde je posebno mnogo “internet bakalnica”.

    Smit je dugogodišnji kupac britanskog internet supermarketa Ocado, ali od poslednje isporuke pre dve sedmice, nije na preopterećenom sajtu uspeo da dođe na red i naruči novu.

    Problem mnogih dostavnih službi je naći dovoljno osoblja za odabir robe u magacinima po narudžbi i za isporuku.

    Za firmu “Ocado” koja ima vrhunsku uslugu koja se oslanja na robote-magacionere, značajno povećanje isporuka značilo bi veliko ulaganje u nove mašine i skladišta, a to je sada prekasno da bi se pratio skokovit rast potražnje.

    U SAD, kako je kriza udarila, porudžbine za dostavu su se povećavale je su milioni Amerikanaca kod kuće.

    Tokom prve nedelje marta, čak i pre no što su neki gradovi i države naredili “Ostanite kod kuće!”, prodaja isporuka namirnica preko firmi Instacart, Amazon i Volmart porasla je za najmanje dve trećine u odnosu na godinu dana ranije, saopštila je analitička firma Earnest Research.

    Instacart, platforma koja sarađuje s više od 25.000 prodavnica u Severnoj Americi, kaže da su narudžbe u poslednjim nedeljama porasle 150 odsto.

    Zato kupci u pandemijom teško pogođenom Njujorku čekaju danima samo da bi zakazali isporuku na koju se ranije obično čekalo samo nekoliko sati.

    U Kini, odakle je pandemija krenula početkom ove godine, sveprisutne aplikacije za naručivanje hrane uz pomoć pametnih telefona pomogle su milionima da opstanu tokom meseci stroge blokade po kućama.

    Veleprodajni kineski lanac supermarketa Freshippo, kompanije Alibaba, regrutovao je otpuštene radnike restorana za svoje privremeno osoblje kako je sve više kupaca prelazio na naručivanje putem aplikacije i prosečne veličine narudžbi su skakale u prvoj polovini februara.

    Ne prihvataju nove korisnike

    Za britansko onlajn tržište hrane, jedno od najnaprednijih na svetu, procenjuje se da će ove godine postići tržišno učešće od 8,3 odsto, pokazala je kompanija za istraživanje tržišta Mintel.

    Ipak, Ocado i njegovi najveći rivali Tesco, Sainsbury’s i Volmart u vlasništvu firme Asda, već su pretrpani. Da bi bili korektni prema svima, oni pri naručivanju daju prednost kupcima koji se smatraju zdravstveno ugroženim.

    Kompanija Ocado, američki pionir po robotizovanim skladištima hrane, bori se s navalom tako što je deaktrivirala aplikaciju za naručivanje pomoću pametnih telefona i zaustavila prijavljivanje novih korisnika, te posluje samo sa onima koji su se ranije prijavili.

    Privremeno je blokirala i svoju veb stranicu, a zatim naterala sve mušterije da čekaju u “virtuelnom redu”.

    Izvršna direktorka firme Ocado Melani Smit e-poštom je obavestila sve registrovane kupce da je potražnja skočila za čak 10 puta više od uobičajene, posle najave britanske Vlade da zaoštrava pravila neizlaska, uz poziv Vlade građanima da koriste usluge dostave hrane.

    Svaki put kada britanska vlada najavi nove mere za borbu protiv virusa, rekla je direktorka, “vidimo dalji izvanredno veliki porast broja kupaca”.

    “Koliko god naporno radili, nećemo imati dovoljno kapaciteta da uslužimo do sada neviđen nivo potražnje”, ocenila je ona.

    Ta kompanija je saopštila da je za prva tri meseca ove godine obrađivala 343.000 porudžbina nedeljno, a prodaja se od tada udvostručila.

    Za razliku od robotizovanih snabdevača kojima su za povećanje kapaciteta potrebni i vreme za izgradnju i opremanje, i skupa ulaganja, običnim samouslugama je lakše da se prilagode povećanjima potražnje – samo treba da zaposle više ljudi i one to već rade.

    Britanski lanac samousliga Morrison’s upravo zapošljava 2.500 dodatnih vozača i pakera robe u skladištima. Amazon traži još 100.000 ljudi, dok Instacart planira da uzme 300.000 radnika, što će udvostručiti broj ljudi koji pakuju naručenu hrani i isporučuju je.

    Ipak, kompanije u vidu imaju i to što je rad robota 10-15 odsto jefitniji od rada ljudi.

    https://www.bizlife.rs/posao/dok-vecina-otpusta-ove-kompanije-zaposljavaju-stotine-hiljada-novih-radnika/

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE