Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Fejs“ izgubio 36 milijardi dolara

    Problemi Fejsbuka zbog skandala sa curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika uplašili su investitore, što je prouzrokovalo oštar pad cene akcija.

    Najveća društvena mreža je zbog toga izgubila više od 36 milijardi dolara vrednosti, a izvršni direktor i osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg pretrpeo je gubitak od četiri milijarde dolara.

    Akcije Fejsbuka su pale za 8,38 dolara ili 4,9 odsto na 164,18 dolara, nakon što su u ponedeljak izgubile skoro 7,0 odsto vrednosti, što je bio najveći gubitak za četiri godine.

    Do sunovrata deonica je došlo nakon najave američkih zvaničnika da će otvoriti istragu protiv Fejsbuka, zbog navoda da je kompanija za analizu podataka Kembridž analitika nelegalno prikupila i zloupotrebila privatne podatke više od 50 miliona korisnika te društvene mreže.

    Suspendovan direktor Kembridž analitike 

    Upravni odbor Kembridž analitike suspendovao je generalnog direktora te firme Aleksandra Niksa dok se ne okonča puna i nezavisna istraga o njegovim akcijama.

    „Niksovi komentari ne predstavljaju vrednosti niti operacije firme, a njegova suspenzija odražava ozbiljnost s kojom gledamo na ovo kršenje“, navodi se u saopštenju, a prenosi AP.

    Istovremeno, javni tužioci za Masačusets i Njujork poslali su pismo kompaniji Fejsbuk u kojem traže informacije o ličnim podacima koji su završili u rukama analitičke kompanije Kembridž analitika, javlja Rojters pozivajući se na neimenovani izvor.

    U pismu, upućenom u okviru zajedničke istrage dve savezne američke države, traže se dokumenta o kršenju Fejsbukovih uslova pružanja usluga, kao i kopije svih komunikacija između te kompanije i Kembridž analitike i niz drugih materijala, navodi isti izvor.

    Britanski poslanici su već pozvali Zakerberga da svedoči pred parlamentarnim odborom o tom slučaju.

    Mediji navode da je Kembridž analitika na neprimeren način dolazila do podataka sa popularne društvene mreže, a među klijentima te kompanije su i članovi predizbornog tima američkog predsednika Donalda Trampa.

    Kako se navodi, Kembridž analitika je bez dozvole koristila podatke 50 miliona korisnika Fejsbuka radi izrade psiholoških profila kako bi glasačima ciljano slali reklame i poruke.

    Eksperti kažu da Kembridž analitika nije sama zloupotrebljavala podatke, i ukazuju na povezanost ovog slučaja sa mogućim mešanjem u američke predsedničke izbore 2016. godine.

    Izvor: RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE