Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Genijalan“ potez direktora javnog preduzeća

    Javno preduzeće Gorica, koje se suočava sa problemima u poslovanju, ostalo je bez finansijskog kontrolora, uz tvrdnje direktora da to radno mesto više nije potrebno, pišu Južne vesti.

    Samostalni stručni saradnik za finansijsko upravljanje i kontrolu, radno mesto koje je dosad podrazumevalo unutrašnju finansijsku kontrolu u Gorici, što bi po zakonu svako javno preduzeće trebalo da ima, novom sistematizacijom ukinuo je v. d. direktora Igor Novaković koji tvrdi da to više nije potrebno, te da će ovaj posao da radi računovodstvo.

    Prema novoj sistematizaciji Javnog komunalnog preduzeća Gorica, koje je Gradsko veće nedavno usvojilo na tajnoj sednici, ovo javno preduzeće, inače poznato po finansijskim dubiozama, ostalo je bez „finansijskog kontrolora“.

    Kako kaže izvor Južnih vesti koji je insistirao da ostane anoniman, Gorica je prvo još marta 2017. godine ukinula radno mesto internog revizora, čiji zadatak je bio da kontroliše preduzeće i upozorava direktora koji od sektora ne radi po zakonu. Revizor je potom postao samostalni stručni saradnik za finansijsko upravljanje i kontrolu, ali novom sistematizacijom je i to radno mesto ukinuto.

    Ovo radno mesto propisano je po Zakonu o budžetskom sistemu, gde u delu o internoj finansijskoj kontroli u javnom sektoru piše da ona obuhvata finansijsko upravljanje i kontrolu kod korisnika javnih sredstava i internu reviziju.

    V. d. direktora Gorice Igor Novaković, čiju smenu je Gradsko veće predložilo još pre mesec i po dana, kaže da „ne postoji potreba za posebnim referentom“ i da će to raditi sadašnje računovodstvo.

    Ne postoji potreba, niti zakonska obaveza da postoji poseban referent koji će raditi samo to, jer obim posla za samo taj proces u preduzeću je jedan izveštaj godišnje. Mislim da je potpuno neracionalno da jedan čovek radi jedan izveštaj godišnje, pojašnjava Novaković.

    Iako nije reč o „pisanju jednog izveštaja godišnje“, prema tvrdnjama izvora, Novaković kaže da će poslovi kontrole i dalje da se rade, ali to više neće da obavlja samostalni stručni saradnik, već neko drugi, ali nije precizirao ko.

    Dva izvršna direktora, a među najgorim preduzećima

    Ni u novoj sistematizaciji nije pojašnjeno ko će se ubuduće baviti ovim poslovima, a izvor sumnja da će neko to uopšte da radi u preduzeću koje se i dalje suočava sa finansijskim problemima.

    Upravo je loše finansijsko poslovanje ovog preduzeća pre par meseci dovelo do reorganizacije i odlaska 19 zaposlenih u Medianu, te se Gorica više ne bavi zelenilom i održavanjem javnih površina na groblju. Novina je i to što umesto zamenika i pomoćnika, ovo pogrebno preduzeće sada ima dva izvršna direktora, a ukupan broj zaposlenih sada je 110.

    Gorica je jedno od niških javnih preduzeća koje najlošije posluje, te su im prethodnih godina druga javna preduzeća stalno pozajmljivala milione, a radnicima su često kasnije plate i zbog toga su prošle godine više od mesec dana štrajkovali.

    Izvor: Južne vesti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE