Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Godinu dana od početka pandemije – šta smo naučili?

    Iako deluje gotovo neverovatno, prošlo je godinu dana od kada je proglašena globalna pandemija virusa Kovid -19.

    Dok i dalje čekamo da se pandemija okonča i trudimo se da budemo funkcionalni, efikasni, da planiramo budućnost i dalje poslovne korake, trebalo bi da imamo u vidu i ono što smo naučili o svom biznisu, ali i poslovnoj klimi uopšte tokom prethodnih godinu dana, jer odatle možemo izvući važne lekcije, uočiti propuste i usvojiti pozitivne modele ponašanja.

    Mnogo smo otporniji nego što to na prvi pogled izgleda

    Magazin „Forbes“ u nedavno objavljenom članku ističe otpornost na promene kao ključnu karakteristiku biznisa koji su opstali ili napredovali u vreme pandemije. Uprkos neizvesnosti i inicijalnom šoku, veliki broj vlasnika biznisa uspeo je da se snađe i prilagodi okolnostima. Stres i psihološki pritisak morali su imati efekta na sve poslodavce i zaposlene, ali je brzina reagovanja vlasnika malih i srednjih biznisa u velikom broju slučajeva bila zadivljujuća. Upravo zato, svi koji su uspeli da održe svoj biznis zaslužuju priznanje što su istrajali u ekstremnim uslovima.

    Planiranje podrazumeva i redefinisanje planova

    U prethodnoj godini utvrdili smo da su dobri planovi korisni, ali da u nepredviđenim okolnostima, poput onih u koje nas je dovela Kovid-19 kriza moramo biti spremni da te planove brzo menjamo, da rizikujemo i snalazimo se u novim situacijama. Kao pravi stručnjaci pokazali su se upravo oni koji su brzo shvatili kako da pretpostave dalji razvoj događaja i preduzmu odgovarajuće korake da odgovore na potrebe tržišta.

    Sve počinje u zajednici

    Lokalni biznisi imali su veću šansu da opstanu u doba krize ukoliko su imali podršku zajednice. Podrška je prirodno lakše dolazila onima koji su bili spremi da svoj rad prilagode trenutnim potrebama sredine. Primera radi, kada je na početku pandemije vladala nestašica maski dobro su postupali oni koji su ih šili i delili ugroženim kategorijama ili ih prodavali po pristupačnim cenama. Ovakva vrsta angažmana nije ostala neprimećena na društvenim mrežama, a bila je i dobar poslovni potez jer su tako u ponudu uključili ono što je u tom momentu bilo najpotrebnije potencijalnim kupcima.

    Neophodno je poverenje u tehnologiju i nauku

    U ovom periodu su poslodavci još jednom utvrdili koliko je bitno ne širiti paniku i neproverene informacije među zaposlenima. U doba opšte nestabilnosti i očekivane mentalne krhkosti bilo je izrazito značajno da poslovno okruženje bude, koliko god je to moguće, stabilno. Posebno je bilo važno sačuvati pribranost u teškim momentima i na primeru pokazati kako se slede reči i saveti stručnjaka. Konačno, bilo je i važno dati zaposlenima priliku da ovladaju novom tehnologijom koja im može olakšati bezbedan rad u vreme krize. Poslodavci koji su imali šansu da to učine slali su zainteresovane zaposlene na obuke koje su im mogle pomoći da ovladaju novim znanjima i veštinama, a usput i ispune svoje vreme kvalitetnim sadržajima koji će im pomoći u radu u budućnosti.

    Izvor: Naša mreža

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE