Gugl kreće stopama Fejsbuka: Jutjub uvodi naplatu sadržaja
Gugl je odlučio da krene stopama Fejsbuka, pa tako posle objave da će administratorima grupa na ovoj društvenoj mreži nuditi mogućnost naplate članstva, Gugl će slično uraditi sa svojim Jutjubom.
Autori koji na ovom servisu zarađuju od svojih video sadržaja do sada su se morali oslanjati na prikazivanje oglasa i monetizaciju videa koju je nudio Jutjub, međutim, od sada će moći do dodatne zarade i putem samog Jutjuba. Ova mreža, naime, uvodi novi način finansiranja autora koji se neće više oslanjati na oglašivače, piše Bug.hr.
Vlasnici kanala moći će ubuduće stvarati vlastiti „premium“ sadržaj i naplaćivati pristup svom kanalu. Mesečna pretplata bi trebala biti 4,99 dolara, a za nju bi gledaoci dobijali ekskluzivan sadržaj – od uobičajenih videa, preko prenosa uživo, pa sve do emojija, stikera, i sličnih digitalnih sitnica.
Autorima koji su poslednjih meseci testirali ovu opciju prihodi su se povećali, pa se u Jutjubu nadaju kako će i mnogi drugi biti zadovoljni novim načinom zarađivanja. Od naplaćenog iznosa autorima će ići 70%, dok će Jutjubova provizija iznositi 30%.
Dodatno, “jutjuberi” će moći na ovoj platformi i prodavati razne promotivne materijale, poput personaliziranih maski za mobilne telefone, šoljica i slično (što će za sada biti dostupno samo američkim autorima).
Izvor: Bug.hr
Foto: Pixabay