Harvardski eksperiment daje rešenje kako da bolje radimo i motivišemo druge

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Harvardski eksperiment daje rešenje kako da bolje radimo i motivišemo druge

    Ništa tako ne motiviše za bolji rad kao kada upoznate ko je taj kome vaš rad olakšava i ulepšava život.

    Kada je Dan Pink objavio bestseler „Drive“ 2009. godine, napisao je o važnosti osećaja svrhe kod zaposlenih. Drugim rečima, trebalo bi da osećaju da čine promenu u svetu i rade u korist nečeg većeg od njih samih.
    Business Insider je pričao sa Pinkom, i on je naveo neka pametna istraživanja koja pokazuju moć motivacije zaposlenih uz pomoć „svrhe sa malim s“, odnosno da zaposleni osećaju da doprinose i rade nešto do čega je drugima stalo.

    Istraživači Harvard Biznis škole sproveli su 2014. godine dvonedeljni eksperiment u kafiću u sklopu koledža. Istraživači su se fokusirali na roštilj, gde su studenti primali porudžbine i nisu mogli niti da vide niti da komuniciraju sa kuvarima.
    Oni koji su sprovodili eksperiment organizovali četiri scenarija. U prvom, kuvari su mogli da vide mušterije, u drugom, mušterije su mogle da vide kuvare, u trećem, nisu mogli da se vide međusobno, u četvrtom, kuvari i mušterije su se videli međusobno.
    Istraživači su hteli da znaju u kom slučaju bi mušterije rekle da je hrana bila najboljeg ukusa, i u kom bi se hrana najbrže spremila. Kako se ispostavilo, mušterije su bile najzadovoljnije (17.3% više) i servis je bio 13.2% brži ako su se kuvari i mušterije videli međusobno.

    Šta se u stvari desilo? Kako kažu istraživači, kuvari su shvatili da njihov rad znači određenim ljudima, više nego tamo nekom nejasnom i bezličnom kupcu, i bili su motivisani da poboljšaju kvalitet proizvoda. Kako je objasnio Pink, „to je svrha sa malim s.“

    I to nije prva studija koja pokazuje ovakve rezultate. Pođite od sebe, recimo da se bavite izradom nakita ili odeće. Za koga pravite predmet, kome šijete, kakva je ta osoba, šta voli…? Isto je i sa novinarstvom. Kome pišete, ko vas čita, šta vašeg čitaoca zanima?
    Isto je sa bilo kojom profesijom. Radićemo bolje ako možemo makar da zamislimo, ako ne i upoznamo, tog nekog kome naš rad olakšava i ulepšava život.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE