Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hoće li biti lakše raskinuti sa partnerom nego sa mobilnim operaterom?

    Mnogi su se obradovali najavama novih propisa koji bi trebalomda omoguće lakši prekid ugovora sa operatorima mobilne telefonije. Međutim, sudeći po uslovima i obavezama koje treba ispuniti, to možda i neće biti baš tako prosto. Hoće li nam biti teže da raskinemo sa Telenorom, Vipom ili Telekomom, nego sa partnerom?

    Sekreter u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić objasnila je, u izjavi za B92,  da u skladu sa novim zakonom, u slučaju prevremenog raskida ugovora od strane pretplatnika, potrošač će imati ima pravo na jednostrani raskid pretplatničkog ugovora, ipak postoji ono ali.  Naime, potrošač će morati da plati ili povlašćenu cenu terminalne opreme i mesečne naknade za preostali period važenja ugovora zaključenog na određeno vreme, ili naknade za ostvarene popuste na usluge za period u kojem je koristio uslugu, odnosno da nadoknadi pun iznos maloprodajne cene terminalne opreme ukoliko ju je kupio uz uslugu.

    Potrošač će imati pravo izbora opcije koja je povoljnija za njega, ali je važno napomenuti da on i sada ima to pravo, koje mu je omogućeno Rešenjem Ministarstva u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i Zakonom o obligacionim odnosima.

    Novim zakonom biće propisani mehanizmi za sprečavanje prekomerne potrošnje, ali će i raskid ugovora biti lakši uz plaćanje „beneficiranih penala“. Međutim, kada se sagledaju sve predložene izmene i novine, pitanje je da li će zaista raskid biti i za koliko povoljniji nego do sada.

    Kako je objasnila sekreter u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, operateri će novim izmenama biti obavezan da informiše pretplatnika kada iznos njegovog zaduženja pređe dvostruki iznos njegovog prosečnog zaduženja.

    „Detaljnije su propisane obaveze operatera koje se odnose na obaveštavanje potrošača o uslovima ugovora i cenama usluga. Sigurnost građana će biti poboljšana i kroz dodatno obezbeđenje u slučaju prevremenog raskida ugovora, ali i kroz mehanizam registracije pripejd korisnika koji će sprečiti zloupotrebe elektronskih komunikacija“, objašnjava ona.

    Operateri koji posluju u Srbiji posluju i u pojedinim državama članicama EU i u regionu, gde se već primenjuju slična zakonska rešenja, pa su kažu spremni za primenu novog zakona koji će uskoro ući u skupštinsku proceduru.

    Po stupanju na snagu novog zakona, Minstarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge doneće veći broj podzakonskih zakona u cilju njegove potpune implementacije.

    A za sve one koji ne budu primenjivali nova pravila, predviđene su i zakonske mere.

    „Predlog zakona o elektronskim komunikacijama propisuje kaznene odredbe koje se primenjuju u slučaju nepoštovanja njegovih odredbi, što obuhvata i odredbe koje se odnose na zaštitu krajnjih korisnika elektronskih komunikacija. Predviđene kaznene odredbe za pravna lica, u novčanim iznosima iznose od 100.000 do 250.000 dinara, od 250.000 do 500.000 dinara i od 500.000 do 2.000.000 dinara“, objasnila je Tatjana Matić.

    Predlog zakona je usaglašen sa važećim regulatornim okvirom Evropske unije iz 2009. godine, i predviđa i unapređenje uslova poslovanja operatora elektronskih komunikacija u Republici Srbiji, kao i promovisanje dodatnog jačanja konkurencije na tržištu elektronskih komunikacija.

    Izvor: B92

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE