Hrvatski mediji: Kinezi grade novi NEISPLATIV AUTOPUT u Srbiji
Najavljena izgradnja novog autoputa koja će povezati Beograd, Zrenjanin i Novi Sad, malo je bliže realizaciji jer je nedavno raspisan konkurs za idejni projekt buduće saobraćajnice.
Međutim, stručnjaci za izgradnju autoputa na tom pravcu ne vide nikakvo ekonomsko opravdanje i smatraju da je reč o srpskoj isplati političkih dugova Kini, piše Poslovni dnevnik pozivajući se na N1.
Nije tajna zašto je tzv. “vojvođansko P”, odnosno projekat povezivanja Bačke, Banata i Beograda brzom prometnicom sumnjiv stručnjacima.
Konkurs, naime, nije raspisala država, već privatna kineska kompanija Shandong International Economic & Technical. Srpski propisi o javnim nabavama uspešno su zaobiđeni zahvaljujući rupi u zakonu, koja to omogućava ako je reč o međudržavnim ugovorima.
Ogranak Shandonga registrovan je u Srbiji 2013. godine. Nakon autputa Miloš Veliki, izgradnje deonice autoputa Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, kao i ugovora za gradnju beogradskih podzemnih garaža, ovo je četvrti srpski projekt te kompanije.
“Do sada se pokazalo da su tako ugovoreni projekti za 30 do 40 odsto skuplji nego da se išlo preko otvorenog postupka javne nabave. Svi mi to plaćamo, i sada bih voleo da neko napravi proračun koliko košta ta politika. Ovde je reč o politici, ne o struci. To nema veze s ekonomijom i građevinarstvom”, kaže Aleksandar Cvetanović, profesor Građevinskog fakulteta u penziji.
U resornom ministarstvu kažu da su otvoreni za kritike, ali da konačna cena izgradnje autoputa nije poznata. Iako se, prema rečima ministarke Zorane Mihajlović, procenjuje na oko 600 miliona evra, jasno je da na konačnu cenu utiče mnogo toga, navode iz ministarstva.
Stručnjaci se pitaju i je li urađena analiza opravdanosti takve investicije, budući da sadašnji put dnevno koristi između četiri i osam hiljada vozača, a da je minimum koji se smatra opravdanim za izgradnju autoputa 15.000 vozila dnevno.
Izvor: BIZLife/Poslovni dnevnik
Foto: BIZLife
What's your reaction?
Komentari
-
Nikola
Najlakše je nešto kritikovati i blatiti, a trebalo bi razmišljati malo dalje od vašeg nosa. Kada u Zrenjaninu budu završene sve koneske investicije, obim saobraćaja biće duplo veći, pa onda treba pričati o isplativosti autoputa.
-
миг54
Kažete kineske investicije a krajnji platiša građani Srbije i to cca 30% više od realne cijene? Nešto tu debelo ne štima, neko beskrupolozno šiša ovce. Dokle breee?
-
-
Milan
Jedini motiv provizija
-
Pero
Upravu si Nikola.. Biće sigurno bar još 1000 vozila više dnevno.. Međutim to je i dalje daleko od preko 15.000 da opravda investiciju.. To što je tebi blizu kuće znači samo da ćeš da platiš 500din da odeš u Beograd..a nećeš nego ćeš stari put da koristiš..
-
Spok
SNS lopovi
-
Brka
Ovo pišu Hrvati - veliki projatelji. Baš vode računa o srpskim novcima. Odkle si ti mig54? Nekako mi se ne iklapa "cijene" i "bre"?
Pingback: Hrvatski mediji: Kinezi grade novi NEISPLATIV AUTOPUT u Srbiji - biznis24.rs