Hrvatski mediji: Kinezi grade novi NEISPLATIV AUTOPUT u Srbiji - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hrvatski mediji: Kinezi grade novi NEISPLATIV AUTOPUT u Srbiji

    Najavljena izgradnja novog autoputa koja će povezati Beograd, Zrenjanin i Novi Sad, malo je bliže realizaciji jer je nedavno raspisan konkurs za idejni projekt buduće saobraćajnice.

    Međutim, stručnjaci za izgradnju autoputa na tom pravcu ne vide nikakvo ekonomsko opravdanje i smatraju da je reč o srpskoj isplati političkih dugova Kini, piše Poslovni dnevnik pozivajući se na N1.

    Nije tajna zašto je tzv. “vojvođansko P”, odnosno projekat povezivanja Bačke, Banata i Beograda brzom prometnicom sumnjiv stručnjacima.

    Konkurs, naime, nije raspisala država, već privatna kineska kompanija Shandong International Economic & Technical. Srpski propisi o javnim nabavama uspešno su zaobiđeni zahvaljujući rupi u zakonu, koja to omogućava ako je reč o međudržavnim ugovorima.

    Ogranak Shandonga registrovan je u Srbiji 2013. godine. Nakon autputa Miloš Veliki, izgradnje deonice autoputa Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, kao i ugovora za gradnju beogradskih podzemnih garaža, ovo je četvrti srpski projekt te kompanije.

    “Do sada se pokazalo da su tako ugovoreni projekti za 30 do 40 odsto skuplji nego da se išlo preko otvorenog postupka javne nabave. Svi mi to plaćamo, i sada bih voleo da neko napravi proračun koliko košta ta politika. Ovde je reč o politici, ne o struci. To nema veze s ekonomijom i građevinarstvom”, kaže Aleksandar Cvetanović, profesor Građevinskog fakulteta u penziji.

    U resornom ministarstvu kažu da su otvoreni za kritike, ali da konačna cena izgradnje autoputa nije poznata. Iako se, prema rečima ministarke Zorane Mihajlović, procenjuje na oko 600 miliona evra, jasno je da na konačnu cenu utiče mnogo toga, navode iz ministarstva.

    Stručnjaci se pitaju i je li urađena analiza opravdanosti takve investicije, budući da sadašnji put dnevno koristi između četiri i osam hiljada vozača, a da je minimum koji se smatra opravdanim za izgradnju autoputa 15.000 vozila dnevno.

    Izvor: BIZLife/Poslovni dnevnik

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE