Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    I pored pada prodaje od 74%, automobilski gigant OPTIMISTIČAN

    Tojota je saopštila da je zbog epidemije koronavirusa u drugom kvartalu ove godine zabeležila pad dobiti od 74 odsto, odnosno pad prodaje vozila na polovinu u odnosu na prethodne godine.

    Kompanija Tojota prijavila je dobit od 158,8 milijardi jena (1,5 milijardi dolara) u periodu od aprila do juna i podsetila na dobit u istom prošlogodišnjem periodu koja je iznosila 619 milijardi jena.

    Tojota je prodala gotovo 1,2 miliona vozila na svetskom nivou tokom kvartala do kraja juna, u odnosu na 2,3 miliona vozila prošle godine.

    Prodaja u kvartalu pala je 40 odsto na 4.600 milijardi jena (43,6 milijardi dolara), gotovo sve zbog pandemije zbog koje je zaustavljena proizvodnja i poremećena prodaja, navela je kompanija.

    Prodaja Tojotinih vozila smanjena je na gotovo svim globalnim tržištima uključujući  SAD, Japan i Evropu, a počela je da se oporavlja u Kini gde je epidemija izbila krajem prošle godine.

    Ipak u plusu u drugom kvartalu

    Iako su svi proizvođači automobila u svetu teško pogođeni pandemijom Tojota je ipak uspela da ostane u plusu u drugom kvartalu pokazujući sopstvenu otpornost.

    Japanski rivali Honda i Nisan, kao i Dženeral motors sa sedištem u Ditroitu ušli su svi u crveno u prošlom kvartalu.

    Tojota predviđa dobit od 730 milijardi jena (6,9 milijardi dolara) za ovu fiskalnu godinu do marta 2021, što je 64 odsto manje nego prethodne fiskalne godine.

    Zvaničnici kompanije rekli su da je pad u prodaji pri kraju i očekuju da se prodaja postepeno vrati na skoro normalne nivoe kasnije ove godine. Kompanija je navela da oporavak teče bolje nego što su očekivali.

    Povećali su prognozu prodaje vozila za fiskalnu godinu do marta 2021. na 7,2 miliona vozila sa ranije prognoze od sedam miliona vozila date u maju. To je i dalje manje od devet miliona vozila koliko je kompanija prodala prethodne fiskalne godine.

    Kompanija je upozorila da i dalje ostaju ogromne neizvesnosti oko pandemije.

    „Uticaj Kovida-19 je širok, veliki i ozbiljan i očekuje se da će slabosti da se nastave“, navela je kompanija.

    Dodaje se da su mere na snazi u proizvodnim pogonima i na drugim lokacijama da se suzbije infekcija kao što je držanje razdvojenih sedišta u poslovnim kafeterijama i izbegavanje direktnog dijaloga. Međutim, ostaće otvoreni pogoni, prodajna mesta i druge operacije.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE