Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Inovacije u modi: Evo od kog voća je napravljena „veganska“ svila

    Izgleda da su pomorandže nova crna boja, što se mode tiče.

    Šalu na stranu, mnogi ljudi zaista nisu svesni toga šta je sve potrebno da bi se proizvela mekana, vrhunska svila. Modna industrija nekada zna da bude vrlo okrutna prema larvama svilene bube. Naime, ponekad se kuvaju žive u svojim čaurama, samo da bi se dobile prvoklasne niti.

    „Ženske“ svilene bube se često „smrskaju“ nakon što izlegu jajašca koja su korisna industriji. Dok muški moljci uglavnom bivaju odbačeni posle parenja, jer nisu korisni za sam proces pravljenja svile.

    Svila i životna sredina

    Svila, pored toga što je proces njenog dobijanja vrlo okrutan prema svilenim bubama, jeste i drugi po redu materijal koji je veliki zagađivač životne sredine (misli se na ekstrakciju materijala, pre nego što gotov proizvod stigne do potrošača), piše u izveštaju iz 2017. godine „Pulse of Fashion Industry“.

    Veganske alternative

    Veganske zamene za svilu su uglavnom materijali koji sadrže visoke udele viskoze i poliestera – nisu baš ekološki prihvatljivi materijali, ali su manje intenzivni od svile, što se uticaja na životnu sredinu tiče.

    Ali sada na velika vrata ulazi novi, revolucionarni materijal koji može potpuno zameniti svilu, a napravljen je od POMORANDŽI.

    Vlakna koja se koriste za ovaj materijal su „ostaci“ od proizvodnje soka od pomorandže. Na ovaj način se svi ti otpaci recikliraju, jer bi inače bili prosto bačeni.

    Svake godine, 700 000 tona citrusnog voća se ubere u Italiji, i brend je patentirao tehnologiju pomoću koje se ekstraktuje celuloza iz tih otpadaka koji ostaju kada se sok iscedi.

    Ta celuloza može biti transformisana u mekanu, luksuznu „svilu“.

    Nagrade za inovaciju

    U 2016. godini brend je nagrađen nagradom „H&M’s Global Change Award“. Osnivači brenda su zatim za mentore dobili velike kuće poput Adidasa, Zalanda, Targeta…

    Uspeh i budućnost brendova poput „Orange fiber“, koji se fokusirao na upotrebu prirodnih, veganskih materijala kako bi proizveo nešto novo i drugačije, predstavlja znak da modna industrija korača napred i zalazi u novu eru prirodnih materijala koji u procesu ne povređuju životinje i insekte.

    Izvor: Plantbasednews

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE