Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Intervju sa MENADŽEROM GODINE: Ništa ne radim sa pola gasa

    Mihailo Janković proglašen je za najboljeg menadžera godine od strane Srpske asocijacije menadžera. Direktor Nectar grupe na ovoj poziciji je od 2016. godine, a u svojoj karijeri, koja traje više od 18 godina, obavljao je zadatke na ključnim rukovodećim pozicijama u renomiranim multinacionalnim i domaćim kompanijama.

    „Počastvovan sam što me je struka izabrala za menadžera godine, u organizaciji asocijacije koju izuzetno cenim zbog vrednosti koje zastupa i integriteta koji ima. Nagrada jeste za pojedinca, ali iza svakog uspeha stoji tim, to ne smemo da zaboravimo. Zajedno sa mnom ovu nagradu zaslužuje i moj tim, koji me trpi, podržava, razume moje zahteve i insistiranja da možemo još bolje i brže, kaže Janković za BIZLife magazin i dodaje:

    „U delu svog obraćanja osetio sam potrebu da ukažem na nekoliko otvorenih pitanja celoj menadžerskoj struci. Svi smo svesni da će fizičke i repetitivne poslove u budućnosti zameniti mašine i da će ogroman značaj imati veštine kao što su liderstvo, komunikacija, emocionalna inteligencija, divergentno razmišljanje… I upravo zato bih u svetlu navedenog i hteo da nam svima postavim nekoliko pitanja.

    Da li dovoljno radimo na razvoju veština koje će biti potrebne u budućnosti? Da li dovoljno razmišljamo o onome što dolazi za pet godina ili smo fokusirani samo na sutra? Da li dovoljno delimo znanje, razvijamo naše ljude, mlade generacije i usađujemo im prave vrednosti? Da li inspirišemo naše ljude da kreiraju poslovno okruženje koje želimo u budućnosti ili emitujemo skepsu, nezadovoljstvo i pasivnost? Da li svako u svom mikrosvetu gradi poslovno okruženje u kome će biti srećan u budućnosti?

    Znam da možemo mnogo više da uradimo svi zajedno. Ljudi imaju ogroman potencijal, a često to zaboravimo.”

    Da li možete da odredite jedan momenat u svojoj karijeri koji je bio presudan za vaš razvoj ili neku prekretnicu?

    Teško je govoriti o prekretnicama, jer je svaki trenutak te karijere dalje formirao njen tok. Međutim, ako bih morao da izdvojim jednu, onda kao najvažniju karijernu prekretnicu vidim prelazak iz multinacionalnih korporacija u domaću kompaniju. Prvih deset godina svoje karijere proveo sam u multinacionalnim korporacijama, kojima sam zahvalan, jer su me profesionalno oblikovale, dale mi taj strateški, struktuiran pristup i znanje. Volim da kažem da postoje dve grupe menadžera: oni koji vole da rade u uređenom sistemu i oni koji stvaraju sistem što zahteva specifične veštine. U nekom trenutku shvatio sam da je za ostvarenje punog potencijala potrebno napraviti ozbiljan iskorak/prekretnicu i izaći iz zone komfora. Prepoznao sam da posedujem dovoljno znanja, veština, da volim da kreiram dodatu vrednost, postavljam sistem, u zoni gde dolaze do izražaja kreativnost, proaktivnost i preduzetnički duh.

    Za kakve situacije u životu ili na poslu možete da kažete da „nije svejedno”?

    Nije svejedno kakve odluke donosimo i u poslu i u privatnom životu. I tu jeste ključna mudrost.

    Za mene je karakteristično da ili nešto radim punim gasom ili ne radim uopšte. Ništa ne radim sa pola gasa i tu se moje vrednosti u potpunosti poklapaju sa vrednostima kompanije. Nije mi svejedno u kakvom okruženju živim i radim i verujem da svi možemo da damo svoj doprinos i učinimo svet boljim mestom.

    Nectar je nedavno dobio nagradu za najbolji korporativni brend u Srbiji. Kako se oseća čovek koji je na čelu takve kompanije?

    Ponosno. Nagrade su potvrda da se uloženi rad i energija prepoznaju, a i obaveza da budemo još bolji u budućnosti. Uvek je lepo videti sebe u ogledalu drugih. To vam daje dodatno samopouzdanje da nastavite još odlučnije putem kojim idete. Nagrade su motivacija i podstrek, ali i odgovornost da opravdate očekivanja svoja, ali i koja drugi imaju od vas i podignete lestvicu još više.

    Nectar postoji već 20 godina i radi i dalje na vrhunskom nivou. Koliko je teško opstati kao porodična kompanija u Srbiji?

    Nectar je porodična kompanija koja je počela 1998. proizvodnjom jabukovog sirćeta i od tada prešla ogroman put do regionalnog lidera. Deluje u toj jednoj rečenici lako, ali verujte da je to zaista težak put, pun odricanja, dobrih i teških odluka, pun dobrih i nekih manje dobrih godina sa jasnim fokusom na budući razvoj. U 2016. godini vlasnik je doneo jednu tešku odluku da poveri upravljanje organizacijom profesionalnom menadžmentu spremajući kompaniju za sledeću fazu razvoja. Većina ljudi ne shvata koliko je hrabrosti, strateškog i vizionarskog razmišljanja potrebno za takvu odluku. I to je ono što je suština Nectara – hrabro, bez previše kompromisa, a u skladu sa filozofijom poslovanja „Nije svejedno”, strateški i vizionarski stalno napred.

    Koliko su inovacije važne u vašoj industriji?

    Kao i u svakoj industriji, veoma su bitne. Mi smo inovativnost usadili u naše interne Nectar vrednosti i verujemo da je svaka inovativnost, bila ona mala ili velika, veoma bitna za razvoj kompanije i to podstičemo i pozdravljamo, jer je neophodna u modernom poslovanju. Velika je konkurencija na svim poljima i morate da budete stalno ispred, makar za korak. Mi smo napravili čitav niz inovativnih poteza u 2019. godini – krenuli smo u najveće zasade organske jabuke, zatim smo ušli u potpuno nov sektor proizvodnje organskog mleka sa našim partnerima Global Seed u BioPanonu i inicirali projekat zaštite geografskog porekla ariljske maline i oblačinske višnje, jer smatramo da je zaštićeno geografsko poreklo, kao i organska proizvodnja, pravac kojim treba da idemo. Dobar primer inovativnog pristupa kompanije jeste i razvoj startap projekata, poput učešća u DM inkubatoru i razvoja organskog „niša” portfolija, organskog jabukovog sirćeta i organskih namaza. Primer inovativnosti je i naš Fructal gin Monologue, koji je osvojio dve zlatne medalje u Americi, na takmičenju „Great American International Spirits Competition” i time ušao u top osam alkoholnih pića na svetu.

    Ove godine ste osnovali Fondaciju „Nije svejedno”. Zašto ste se odlučili na takav potez?

    Nectar je u svom poslovanju, uvek poseban fokus stavljao na društveno-odgovorno poslovanje. Razmišljanje o Fondaciji postoji već neko vreme u porodici Radun. Drago mi je da smo tu ideju realizovali ove godine sa timom posvećenih ljudi i osnovali Fondaciju na čijem je čelu član porodice Ana Radun. Osnivanjem Fondacije „Nije svejedno” želimo da na organizovan, sistematičan, fokusiran i, pre svega, kontinuiran način ostavimo trag u oblastima u kojima smatramo da možemo najviše da doprinesemo svojim naporima, sredstvima, znanjem i iskustvom. Fokus Fondacije će biti na projektima sa ciljem povećanja nataliteta u Srbiji, povratka dece prirodi i edukacije i osnaživanja mladih iz oblasti agrarnog poslovanja. Nećemo moći da promenimo svet sami. Niti to želimo. Želimo da pravimo partnerstva jer verujemo da smo zajedno mnogo jači i da svi zajedno, u meri u kojoj svako od nas može, kreiramo kvalitetno društvu u kojem živimo mi i naša deca.

    Šta možemo očekivati od Nectar grupe u narednim godinama?

    Ne bih mogao da pričam o svim planovima koje imamo, ali svakako mogu da vam garantujem da vam neće biti svejedno. Naša strateška odluka je da idemo u pravcu organske proizvodnje sve više i sve odlučnije, jer je to globalni trend, koji je i kod nas prisutan, i to jeste nešto što se prirodno nadovezuje na poslovanje Nectara od samog početka. Svakako, u planu nam je i ulazak u potpuno nove kategorije i industrije, a pomno pratimo mete za potencijalne akvizicije.

    ___________________________________________________

    Kako biste ocenili 2019. godinu?

    U 2018. godini obeležili smo prvih velikih 20 godina poslovanja Nectara, koji je od preduzetničkog poduhvata jedne porodice kroz dve decenije dosegao poziciju regionalnog lidera u proizvodnji voćnih sokova i pića, sa konsolidovanim prihodima preko 107 miliona evra. To je ukus u ustima sa kojim smo uplovili u 2019. godinu i verujem da smo napravili neke dobre poteze da otpočnemo novi ciklus rasta i razvoja. Otvorili smo najveću organsku plantažu jabuka u Srbiji, zaštitili geografsko poreklo oblačinske višnje i ariljske maline, proširili proizvodne kapacitete u Vladičinom Hanu i ušli u zajednički projekat sa kompanijom Global Seed, vlasnikom jedne od najvećih farmi organskog mleka u Evropi. Sa ponosom gledam na 2019. godinu i rezultate koje smo svi zajedno postigli ‒ svih 1300 zaposlenih, poslovni partneri, farmeri, dobavljači, distributeri, saradnici. Osnovali smo i Fondaciju „Nije svejedno”, tako da će 2019. godina biti upamćena po započinjanju nekih novih velikih Nectar projekata.

    Privatno, bila je to jedna dobra godina za mene i moju porodicu. Pamtiću je po osmesima, uspesima i radostima života.

    Šta očekujete u 2020. godini?

    Velika su nam očekivanja, ali i planovi. Sa velikim optimizmom posmatramo godinu koja je pred nama. Planiramo proširenje organskih plantaža jabuka, dalji razvoj izvoza, naročito tržišta Bliskog istoka i Kine, ali i dalje. Očekujemo i prve rezultate naših razvojnih projekata koje smo pokrenuli ove godine. Tu, pre svega, mislim na organsku proizvodnju voća i mlečnih proizvoda u BioPanonu, zatim dalji plasman na tržištu proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom. Radujem se i prvim rezultatima naše fondacije, kojom ostavljamo trag za buduće generacije. Očekujemo da još više rastemo kroz razvoj naših zaposlenih, koji su, uz nase brendove, naše najveće blago.

    Privatno očekujem dobar balans u kojem su  porodica, prijatelji, sport,  važan izvor dobre energije.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE