Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Intervju sa Milom Litvinjenko: Uspešnost nije samo profit

    Mila Litvinjenko je uspešna preduzetnica koja već više od 20 godina vodi svoju kozmetičku kuću „Aura“. Obzirom da se približava jubilej 25 godina od osnivanja ove uspešne firme, pitali smo je da li već sada sprema proslavu.

    „Iskreno, ne volim klasične proslave godišnjica. Volim kreativnost i originalnost. Ukoliko nam se javi ideja da to obeležimo na neki poseban način, onda ćemo to uraditi. Dosad smo svaki rođendan obeležavali u fabrici uz tortu i zdravicu i, naravno, uz moju zahvalnost svim zaposlenima. To ne traje više od desetak minuta. Možda jesmo specifični, ali mi se radujemo i na svoj način slavimo svaku ideju koju realizujemo.“

    Da li možete da odredite najteži i najbolji period za „Auru” tokom njenog postojanja?

    Verovala sam u „Auru” od početka, iako nije bilo lako prvih godina ‒ trebalo je prodati proizvode, obezbediti plate, platiti dobavljače, fiksne troškove i ne dozvoliti da firma ode u blokadu (nikada se nije dogodilo). Ne mogu za neki određen period da kažem da je bio najbolji; mi stalno plasiramo nove proizvode, uvodimo inovacije i svaka godina nam je bolja od prethodne. Ja na uspešnost ne gledam samo kroz profit. Bilo je godina kada je profit bio veći a nije bilo toliko inovacija.

    Kakva je 2019. godina bila za „Auru”?

    Veoma sam zadovoljna 2019. godinom. Uveli smo novu sistematizaciju rada, koja je posle nekoliko meseci počela izuzetno pozitivno da utiče na sve segmente poslovanja. Shvatili smo gde grešimo, šta nas usporava, šta će doneti poboljšanja itd. Stiglo je i nekoliko novih mašina. Svaki novi proizvod koji smo izbacili ove godine odlično se pokazao na tržištu (zadovoljio je potrebe naših potrošača). Takođe, izuzetno sam zadovoljna našim marketinškim aktivnostima.

    Koliko se u „Auri” radi na inovacijama i koliko se u kozmetičkoj industriji mora biti u toku sa dešavanjima?

    U „Auri” se konstantno radi na inovacijama. Tehnologije su sve naprednije, sirovine i proizvodi su sve kompleksniji. Pored toga što služe za ulepšavanje, oni neguju i štite kožu, daju različite efekte. Od početka sam znala da je neophodno biti u toku. „Aura” posećuje sve svetske sajmove. Pored toga što smo uvek u toku sa svim inovacijama, u stalnom smo kontaktu sa svetskim liderima u proizvodnji sirovina i ambalaže. Naša prednost je što nismo velika firma (u odnosu na firme koje globalno posluju), odluke donosimo brzo i dešava se da izbacimo neki proizvod pre svetskih lidera.

    Poznato je da ste vrlo aktivni na društvenim mrežama. Koliko je za današnje poslovne ljude važno da su prisutni na Fejsbuku, Instagramu, Linkedinu i sl.?

    U početku sam bila aktivna samo na Linkedinu. Uglavnom sam čitala i sakupljala informacije. Fejsbuk i Instagram su bili isključivo za ljude koje poznajem. Međutim, pre nekoliko godina, moja saradnica me je savetovala da prihvatam i ljude koje ne poznajem. Premda sam o tome morala da razmislim, poslušala sam je.

    Ono što objavljujem vezano je za rad firme, za ono što mi se dopada, za moj sistem vrednosti. U firmi se šale sa mnom i zovu me „Next next”, zato što ja ne pravim nikakve izmene svojih fotografija, nikakva ulepšavanja. Ja i ne znam da koristim te aplikacije, niti me interesuju. Ono što objavim ‒ to sam ja, to mislim. Nikada ne prikazujem porodicu, familiju, svoj privatni život, niti narušavam nečiju privatnost. Ukoliko je neko na fotografiji, pitam ga smem li da je objavim. Veoma mi je drago kada mi se ljudi obrate, pohvale moj rad, daju predlog, pa i kritiku. Iskreno, često me toliko dirnu i do suza dovedu poruke žena koje mi pišu da sam im uzor i inspiracija. Šta može da mi bude veća satisfakcija od toga! Trudim se da odgovorim svima. Ako se dogodi da propustim, to je zbog mojih čestih putovanja i mnogobrojnih obaveza kada sam na njima.

    Koju biste vi mrežu odredili kao najbolju za plasiranje vaših proizvoda i zašto?

    Mislim da je Instagram dao najviše rezultata. Primetila sam da žene vole naše storije i postove. Važno je izazvati rekciju, emociju, izneti realnu priču. Postoji jaka interakcija na društvenim mrežama između „Aure” i njenih potrošača. Mi radimo „in house marketing”, jer smatramo da niko ne može bolje da predstavi proizvode od nas koji ih stvaramo. Mi smo emotivno vezani za svaki naš projekat, funkcionišemo kao tim i mislim da oni koji nas prate to osećaju. Kada se pojavljujemo na nekim događajima, mi idemo kao tim. Dakle, sve ono što objavljujemo – realno je.

    Vi ste žena preduzetnica koja ima uspešan biznis. U poslednje vreme možemo da vidimo da se sve više žena odlučuje na sličan korak i pokušava, da tako kažemo, da napravi nešto svoje. Kako danas u Srbiji izgleda biti preduzetnica?

    Hvala na komplimentu. Odlučuju se, po mom mišljenju, još uvek bojažljivo, čekaju pravi trenutak. Ja smatram da je pravi trenutak kada ste spremni sebe potpuno da date, da budete uporni i strpljivi, kada želite da radite ono što vas čini srećnim i što budi u vama strast. Naravno, pre ulaska u bilo koji posao treba ispitati tržište i proveriti ima li prostora, potrebe za proizvodom ili uslugom koju želite da ponudite.

    Danas je u Srbiji više preduzetnica nego kada sam ja počinjala, pa nisam više toliko neobična. Nemam nikakva negativna iskustva kao žena u poslu. Da, dugo su ljudi mislili ili da smo neka strana firma ili da sam ja samo paravan iza koga stoji neki muškarac. To me nije pogađalo, jer sam verovala da će doći prilika kada će me ljudi upoznati i čuti. Trebalo je dosta godina, ali sada se zna da su iza mene jedino moji zaposleni.

    _______________________________________________________

    Po čemu ćete pamtiti 2019. godinu?

    Protekla godina je godina velikih i uspešnih promena u poslovanju. Treba se otvoriti prema promenama i uživati u njima.

    Šta očekujete u 2020. godini?

    Očekujem da će proizvodi koje smo planirali da plasiramo u 2020. godini zadovoljiti očekivanja i potrebe kupaca. Naravno, nastavićemo da ih prijatno iznenađujemo. Pošto već znam šta će se novo od „Aure” pojaviti na tržištu i kada, jedva čekam reakcije kupaca.

    Pored novih proizvoda, očekujemo i otvaranje novih izvoznih tržišta i porast tržišta na kojima smo već prisutni.

    Naravno, kao i svake godine, nastavljamo sa investicijama u ljude, u proizvodnju i osvajanje novih tehnologija.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE