Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Japanski viski – toliko dobar da ne mogu dovoljno da ga proizvedu

    Japanski proivodjač pića Suntori obustaviće prodaju svojih najboljih viskija, „Hibikija“ starog 17 godina i 12 godina starog „Hakušua“, jer nema dovoljne proizvodne kapacitete da zadovolji potražnju.

    Poslednje ture tih viskija će biti prodate u junu i septembru, a kompanija ne zna kada će moći da nastavi sa prodajom, rekla je danas portparolka Suntorija.

    Druge kategorije „Hibikija“ i „Hakušua“ nisu pogodjene nestašicom.

    Viski „Hibiki“ star 17 godina dobio je omaž u filmu „Izgubljeni u prevodu“ (Lost in Translation) iz 2003, snimanom u Tokiju. Glumac Bil Marej ga je promovisao sloganom „Da bi se opustili, koristite Suntori“.

     Komercijalna proizvodnja viskija u Japanu počela je dvadesetih godina 20. veka, otvaranjem destilerije Jamazaki blizu Kjota, zahvaljujući znanju koje je iz Škotske doneo jedan student. Medjutim, viski s oznakom „proizvedeno u Japanu“ je tek poslednjih godina zadobio medjunarodno priznanje, uzimajući nagrade obično rezervisane za škotske ili irske rivale.

    Pored uspeha u inostranstvu, 2008. je zabeležio i iznenadni skok u samom Japanu, gde su ga potrošači „otkrili“ zahvaljujući popularnom koktelu „hajbol“.

    Porast potražnje je iznenadio Suntori, nakon tri decenije pada potrošnje viskija.

    „Trenutna popularnost ‘hajbola’, koja traje već nekoliko godina, prevazilazi sva naša predvidjanja. Potrebno je mnogo vremena da se napravi viski. Kada nastavimo sa prodajom, želimo da budemo sigurni da imamo dovoljne zalihe da ne bismo opet morali da obustavljamo“, rekla je portparolka kompanije koja traži bolje načine za procenu buduće potražnje.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE