Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedan od najpopularnijih TED govora razotkriva: Kako se donose instinktivne odluke

    U ovom genijalnom TEDex govoru, američki autor Simon Sinek dotiče se naizgled različitih tema – od uvek intrigantnog, i nikada do kraja objašnjenog, uspeha Epla (Apple), do toga kako donosimo odluke za koje smo mislili da nas je vodilo srce. Ove teme povezuje jedna teorija – Sve što nam se danas čini bitno i veliko, u svom početku našlo je odgovor na pitanje – ZAŠTO TO RADIM?

    Kako objašnjavate kada stvari ne krenu po planu? Zašto je Epl bio inovativniji i uspešniji od drugih? Zašto se čini da su oni drugačiji, kada imaju iste resurse i isti pristup medijima?
    Sinek je dugo proučavao ova pitanja, i došao je do šablona – sve velike i inspirativne vođe i organizacije, bilo da je to Epl ili Martin Luter King- svi oni misle, delaju i komuniciraju na isti način, koji se razlikuje od svih ostalih. Taj šablon je nazvao „zlatni krug“, odnosno to su tri kruga jedan unutar drugog, u samom centru nalazi se ZAŠTO, u drugom krugu nalazi se KAKO, a u trećem ŠTA.
    krugovi
    Mnogo ljudi zna ŠTA radi, nekolicina zna KAKO, ali – malo ljudi zna ZAŠTO. Zbog čega vaša organizacija postoji? Zbog čega ustajete iz kreveta, šta je vaša svrha? Obično idemo od spoljašnjeg kruga „zašto“ ka unutrašnjem „šta“, ali velike vođe i organizacije kreću obrnutim redosledom.

    Evo kako to u praksi izgleda – da je Epl kao i svi ostali, njegova poruka bi izgledala ovako:
    Mi pravimo sjajne kompjutere, oni su prelepog dizajna, jednostavni za korišćenje, i prilagođeni korisniku. Želite da ga kupite?
    Pa, i ne baš. A upravo tako se obavlja najveći deo marketinga i prodaje.

    Evo kako Epl ZAISTA FUNKCIONIŠE:

    Sve što radimo, radimo da bismo menjali status quo, verujemo da se može drugačije razmišljati. Status quo menjamo kroz stvaranje prelepo dizajniranih proizvoda koji su jednostavni za upotrebu i prilagođeni korisniku. Igrom slučaja – bavimo se proizvodnjom vrhunskih računara.

    Time je dokazano da ljudi ne kupuju ono šta radite, ljudi kupuju ono zbog čega to radite.

    Simon Sinek je otišao korak dalje i proučavao je kako ovaj „marketinški sistem“ funkcioniše sa nervnim sistemom. Naime, naš limbički sistem (koji korespondira sa krugom ZAŠTO) odgovoran je za sva naša osećanja, kao što su poverenje i lojalnost, donošenje odluka, i sveukupno ponašanje, ali ne poznaje jezik. Kada komuniciramo od unutra ka spolja ljudi mogu da razumeju velike količine komplikovanih informacija – činjenice i brojke. Kada na taj način komuniciramo, direktno se obraćamo onog delu mozga koji kontroliše ponašanje, a onda dozvoljavamo ljudima da to i racionalizuju, kroz opipljive stvari koje govorimo i radimo. Odatle dolaze INSTINTKIVNE ODLUKE.

    Pogledajmo to kroz primer:
    Date nekome sve činjenice i brojke, a on vam kaže – „Razumem sve to, ali ne osećam da je to prava stvar,“ ili „Jasno mi je, ali osećaj mi kaže...“ Zašto upotrebljavamo baš taj izraz „Ne osećamo“?

    Deo mozga koji kontroliše donošenje odluka, ne upravlja jezikom. I najbolje što možemo da „sklepamo“ jeste „Nekako ne osećam da je to – to“. Kako Simek kaže – „Možda mislite da vas vodi vaša duša ili srce, ne bih da vas razočaram, ali sve se dešava u limbičkom mozgu.“

    Kako onda pridobiti ljude? Cilj nije samo ubediti ljude u nešto, već isključivo one koji veruju u ono u šta vi verujete. Jer kada zaposlite ljude kojima je posao potreban, radiće za novac. Ali, kada zaposlite ljude koji veruju u isto što i vi, radiće to svim svojim bićem.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE