Jedna od najbogatijih porodica u BiH "zamrzla" proizvodnju u Folksvagenu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedna od najbogatijih porodica u BiH “zamrzla” proizvodnju u Folksvagenu

    Godinu dana pošto je nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen) teško uzdrman skandalom s varanjem na testovima izduvnih gasova, njegovu proizvodnju nisu obustavili ni regulatori ni sudovi, već prkosni dostavljač delova iz Bosne i Hercegovine, piše Blumberg (Bloomberg).

    ___________________________________________________________________________

    NAJNOVIJE: Nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen) saopštio je danas da je postigao sporazum s dva dobavljača o sporu zbog kojeg je morao da obustavi proizvodnju nekih modela u Nemačkoj. Agencija DPA je prenela da je Folksvagen naveo da su dostavljači rekli da će brzo nastaviti isporuke delova.

    ___________________________________________________________________________

    Dve Preventove kompanije iz Nemačke, za sedišta i delova za menjače, prestale su da dostavljaju delove pošto je Folksvagen poništio novi ugovor i odbio da plati nadoknadu za sredstva uložena za narudžbinu.

    Folksvagen je poznat kao kompanija koja koristi svoju kupovnu moć da isposluje povoljne ugovore, ali je Prevent prvi dostavljač koji je uzvratio obustavljanjem dostave, što je iznenadilo i poznavaoce prilika u autoindustriji, navodi Blumberg.

    Pregovori o prekidu spora su nastavljeni jutros, ali su ostale neke tačke koje je teško rešiti, navele su obe strane.

    “Mora da je u pitanju nešto veliko”, rekao je Nihad Imamović kojiu je počeo da radi s osnivačem Preventa Nijazom Hastorom, dodajuči: “Mora da mu je urađeno nešto užasno loše”.

    Akcije Folksvagen, koje su pale 9,6 odsto ove godine, jutros su na berzi u Frankfurtu porasle za 0,5 odsto s nadom da će biti nađeno rešenje spora.

    Prevent, jedan od najvećih bosanskih izvoznika, ima više od 13.000 zaposlenih na 36 lokacija širom sveta na kojima proizvodi razne stvari, od sedišta za automobile do muške odeće i interijera za luksuzne jahte.

    Spor s Folksvagenom je usledio pošto je Hastor, koji radi s tom kompanijom 40 godina, prepustio kontrolu nad svakodnevnim poslovanjem Preventa svojim sinovima. ;

    U Tvornici automobila Sarajevo, koji je proizvodio Folksvagenove modele, Hastor je krajem 70-ih bio nadležan za nemetalne delove, a 1988. je prešao u Volfsburg, gde je sedište Folksvagena, kako bi predstavljao korporaciju UNIS u poslovanju s nemačkom autoindustrijom.

    Početkom 90-ih je u Sloveniji počeo da radi nabavke za Folksvagen, a Prevent je osnovao u BiH 1999. godine

    Prevent je širio poslovanje akvizicijama, među kojima i dve kompanije koje su sada u sporu s Folksvagenom Kar trim (Car Trim) i ES autombilgus (ES Automobilguss). Folskvagen je poništio porudžbinu vrednu 500 miliona evra s Kar trimom koja je trebalo da počne sledeće godine, rekao je jedan izvor za Blumberg.

    Ta kompanije je već imala sukob s Folksvagenom u Brazilu, rekla su dva izvora, navodeći da se spor ticao kvaliteta i kašnjenja, a u Nemačkoj su Preventove kompanije zapretile obustavom isporuka.

    Pitanje je zašto je Prevent uzvratio u Nemačkoj imajući u vidu moć nemačke kompanije i njene mogućnosti da bosansku kompaniju isključi iz svog daljeg poslovanja, rekao je Štefan Bracel, direktor Centra za menažment u autoindustriji na univerzitetu Primenjenih nauka u Bergiš Gladbahu.

    “To izgleda kao harakiri”, rekao je Bracel.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE