"Jedna od POGREŠNIH stvari u komunikaciji: držati se STROGIH pravila" - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

“Jedna od POGREŠNIH stvari u komunikaciji: držati se STROGIH pravila”

Da li u vremenima kao što je vanredno stanje, pandemija ili nešto slično postoji najbolji način komunikacije? Da li se, kao ceo svet, i komunikacije susreću sa novom i nepoznatom situacijom? O ovoj temi, ali i o tome kako se njena kompanija snašla u vreme pandemije, razgovaramo sa Jovanom Milićević, Head of Corporate Communication, Sponsorships and Events, Vip mobile.

„Najbolji način je uvek onaj koji nije uniformisan i koji je relevantan. I sada je isto tako. Jedna od pogrešnih stvari u komunikaciji jeste držati se strogih pravila i načina ili načela, jer tako možete lako da skliznete i ne uspete da prenesete suštinu. A ona je jedino važna. U ovo doba komunikacija mora biti brza, neopterećena korporativnim porukama, ako govorimo o sektoru i industriji iz koje ja dolazim, i ljudska.

Neizostavni deo komunikacija su krizne komunikacije, tako da je u ovim vanrednim vremenima bilo dosta novih okolnosti. Mislim da nas to i dalje čeka. Ne bih se prebrzo opraštala sa novim situacijama”, kaže ona.

Kako je izgledala ta situacija u vašem sektoru kada ste prvi put shvatili da je stvar ozbiljna? Da li ste odmah odlučili kako da nastavite svoj rad ili vam je trebalo vremena?

Mi u Vipu smo dosta rano, više od mesec dana pre proglašenja vanrednog stanja u našoj zemlji, formirali krizni tim, koji se bavio praćenjem situacije i potencijalnim scenarijima, tako da smo situaciju koja nas je zadesila dočekali potpuno spremni. Zbog toga je i bilo moguće da u jako kratkom roku organizujemo da skoro svi naši zaposleni, čija radna mesta to dozvoljavaju, rade od kuće, a sa prvim preventivnim merama krenuli smo i pre nego što su došle zvanične preporuke. Iako bismo možda nekada ranije mislili da je nemoguće, uspeli smo da organizujemo da naše celokupno poslovanje funkcioniše bez ikakvog zastoja i pauze. I to nam je svima jedna dobra lekcija.

Za šta se na kraju Vip mobile opredelio kada je komunikacija u pitanju?

Kada je reč o komunikaciji ka javnosti i ka korisnicima, najvažnije nam je bilo da im damo odgovore na pitanja koja ih mogu interesovati i sve neophodne informacije kako bi mogli da funkcionišu neometano u ovim promenjenim okolnostima, ali i da, nudeći neke nove benefite koje smo za njih spremili u ovom periodu, ukažemo na to na koji način možemo da im olakšamo ovaj period. Takođe, i našu CSR aktivnost usmerili smo u ovom pravcu.

Šta je kompaniji Vip u tom momentu bilo najvažnije?

I u tom momentu i sada – najvažnije je zdravlje ljudi.

Koliko je Vip mobile bio oprezan kada su u pitanju poruke koje se šalju? Na šta ste posebno obraćali pažnju?

Naš glavni filter u komunikaciji bio je da su poruke relevantne i mislim da je to najvažnije. Naravno, ton se prilagođava situaciji u kojoj se nalazimo, svakako da nećemo isto komunicirati kada nešto proslavljamo i u kriznim vremenima.

Danas svi pričaju o tome kako će svet izgledati posle korone. Da li možete da nam date svoje viđenje kako će izgledati komunikacije kad sve prođe? Koje će to promene nastati?

Moram da priznam da mi se izraz „posle korone” više dopada od onog „new normal”, jer ne mislim da stanje kakvo je sada može da se podvede ni doživi kao normalno. Bar ne ovako brzo. Svedoci smo da se mnoga dešavanja odvijaju onlajn, kao što su konferencije, koncerti, paneli, i prinudno smo shvatili da tako mogu da funkcionišu.

Ipak, koliki god da sam zaljubljenik u tehnologije, mislim da će nedostajati sve ono što u ličnom kontaktu dolazi, sva iskustva koja nisu reči i da ćemo se u nekom momentu, nadam se pre nego kasnije, vratiti uobičajenim aktivnostima i komunikacionim alatima. Da li to znači i da smo shvatili da su neke stvari suvišne i zaista je lakše i bolje da ostanu onlajn? Sigurno.

Mislim da će promenu doživeti i segment koji se odnosi na društveno odgovorne projekte i poslovanja, jer je ova globalna pandemija iznela neke druge probleme, koje, možda, kao društvo neko vreme nismo promatrali.

Da li mislite da će u narednom periodu zbog svega što se dešava tehnologija imati još više udela u našim životima?

Delimično sam odgovorila i u prethodnom pitanju, ali mislim da generalno hoće, jer smo shvatili da mnoge stvari mogu da budu urađene onlajn, nema razloga da se u mnogim aktivnostima vraćamo na staro. Mnoge industrije su našle svoje modele poslovanja koji podrazumevaju korišćenje tehnologije i to će sigurno ostati. Ne mislim da je ova situacija napravila neku neočekivanu budućnost. Samo nas je malo pogurala ka njoj brže nego što bismo standardnim putem došli.

Šta je vama najviše nedostajalo tokom vanrednog stanja?

Najvažnije stvari – sloboda kretanja i bliski ljudi. I koncerti, koji će, po svoj prilici, nedostajati još neko vreme.

Izvor: BIZLife magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE