Jeftin prevoz "nije po zakonu"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jeftin prevoz “nije po zakonu”

    Digitalna aplikacija CarGo izmenama zakona biće praktično zabranjena, tvrde predstavnici kompanije, dok Ministarstvo saobraćaja to demantuje ove navode.

    Milion zadovoljnih putnika, u poslednje tri godine, prevezlo se pomoću aplikacije CarGo. Kako i ne bi bili zadovoljni, kaže direktor CarGoa Vuk Guberinić, kada su od klasičnih taksista kvalitetniji, ali i jeftiniji za skoro 30 odsto.

    “Mi ovde poslujemo tri godine, a sada smo u stanju da smo izbačeni sa tržišta i da nas jednostavno novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju zabranjuje”, kaže Guberinić.

    Jer, da li je tržišna utakmica slobodna, ako u pisanju Zakona, osim nadležnih iz ministarstva i gradova, učestvuju još jedino taksi udruženja i sindikati? Pita se i IT sektor, odnosno osam it kompanija čije ruke novi zakon vezuje.

    “U samom programu Vlade su digitalna transformacija i digitalna inovacija veoma prominentno istaknute. Sada na ovom konkretnom slučaju vidimo nemogućnost Vlade da iznese taj program. Ako imamo zakon koji predviđa da u svakom taksi vozilu mora postojati taksimetar kao način obračunavanja cene i to nije moguće uraditi kroz digitalnu aplikaciju, jasno je da je ovo korak nazad za digitalnu transformaciju Srbije”, objašnjava Miloš Nešović iz Inicijative digitalna Srbija.

    Ministarka: Nije tačno

    Vlada za digitalizaciju, a ne da CarGo – nije tačno, samo morate da se registrujete onako kako je to u skladu sa Zakonom, poručuje ministarka Zorana Mihajlović.

    “Zašto tražimo registraciju? Zato što hoćemo bezbedno vozilo, bezbednog putnika, hoćemo kontrolu, hoćemo kada putnik izađe iz vozila da zna šta je dobio i da može, na kraju krajeva, i da se žali. Tako ne stoje njihove primedbe”, zaključuje Mihajlović.

    Ministarkin pomoćnik Saša Stojanović dodaje da nisu tačne ni tvrdnje predstavnika IT sektora da u pisanju Zakona nisu konsultovani.

    “Mi smo uputili poziv predstavnicima IT klastera i održali u Ministarstvu sastanak s njima, i ono što je meni bilo frapantno jeste da je prva rečenica u našoj konverzaciji bila da oni ne znaju ništa oko transporta putnika, ali da žele da se stvore uslovi da se njihovi proizvodi vezani za digitalizaciju i kompjuterizaciju primenjuju i u oblasti transporta”, kaže Stojanović.

    Ne verujemo u zlu nameru Ministarstva, odgovara IT, verujemo samo da nas ne razumeju. Ne veruju ni u CarGou da su lično na meti države, ipak sumnjaju da brane interese pojedinih interesnih grupa, među kojima su i taksi prevoznici.

    Tvorci novog zakona kažu nije problem samo Zakon o saobraćaju, već i krivični, jer neovlašćeno obavljanje delatnosti bez odobrenja nadležnog organa – krivično je delo.

    Izvor: N1

    Foto: printskrin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE