Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kada treba da donesete tešku i važnu odluku: PRAVILO 10/10/10

    Sve bi mnogo bilo bolje kada bismo imali “undo” dugme nakon odluka…

    Jedan od najgorih “neprijatelja” u rešavanju konflikata jeste zadovoljenje kratkih, burnih emocija. Ljudi najčešće žale zbog odluka koje su doneli kada su bili suviše ljuti, gramzivi, uplašeni… Sve bi mnogo bilo bolje kada bismo imali “undo” dugme. Ali, ne možemo da poništimo odluke koje smo doneli, zato moramo pažljivo da biramo.

    Lakše je rešiti dileme i sagledati probleme kada se sa njima suočava neko drugi. Kada treba mi sami da donesemo odluku, kada treba da se uhvatimo u koštac sa problemom, onda, kao da ne možemo da se izvučemo iz nekog lavirinta. Zaslepljeni smo, vrtimo se u krug. Zato postoje tehnike koje olakšavaju donošenje komplikovanih odluka.

    Jednu od tih tehnika smislila je Suzi Velč (Suzy Welch), autorka više knjiga o biznisu. Nazvala ju je 10/10/10, i pomaže nam da razložimo odluku na tri vremenska dela:

    Kako ću se osećati za 10 minuta (od trenutka kada donesem odluku)?

    Kako ću se osećati za 10 meseci?

    Kako ću se osećati za 10 godina?

    Ovo pravilo nam elegantno stavlja do znanja da svaka važna odluka ima kratkoročan i dugoročan uticaj. Posebno je važan dugoročan uticaj o kome često ni ne razmišljamo.

    Možda će vas raskid i za 10 meseci boleti, ali ćete za 10 godina imati drugu, zdravu i srećnu vezu i bolji život. Možda će se karijera koju ste izabrali pokazati dobrom za 10 meseci, ali za 10 godina ćete morati da je menjate… To što odbijate da sa kolegom ili koleginicom obavite neprijatan razgovor, samo je zadovoljavanje kratkoročne emocije.

    Naravno, to ne znači da je dugoročna perspektiva ona prava. Pravilo 10/10/10 omogućava da sagledamo različite vremenske perspektive, i daje sigurnost da zadovoljavanje kratkoročne emocije nije jedini motiv u donošenju važnih odluka.

    [preporucene_vesti ids=“234189, 237071″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE