Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kakav je to posao srpski Nordeus napravio sa engleskim klubom?

    Vest koja se pojavila pre par dana da je srpska kompanija Nordeus potpisala sponzorski ugovor sa članom Premijer lige Stouk sitijem (Stoke City) iznenadila je javnost u Srbiji. Fudbalska liga koja „zakuca pola Srbije“ za TV ekrane tokom vikenda, predstavlja san za sve one koji se bave fudbalom, a za ostale želju da nešto slično počnemo da gledamo i na ovim prostorima. Informacija da će jedan proizvod srpske firme videti stotine miliona ljudi širom sveta, za mnoge u domaćoj biznis zajednici predstavlja nešto o čemu se mašta.

    A kakav je to posao Nordeus napravio sa engleskim klubom?  Iako finansijski deo ugovora nije saopšten, naš sagovornik novinar Sport kluba Vladimir Novaković kaže da je procena da će zbog pozicije na kojoj će se logo igrice Top eleven nalaziti (na rukavu), to koštati u proseku oko petinu glavnog sponzorskog ugovora koji plaća kompanija čiji se logo nalazi na grudima, a to je najverovatnije između 500 hiljada i milion funti, kada je Stouk u pitanju.

    Vlada_Novakovic_Sportklub„Radi se o sasvim novom izvoru prihoda. Pozicija reklame na rukavu je novost u Premijer ligi, koja ima izuzetno striktne propise vezane za vizuelni identitet još od reforme 1992. godine. Krajem prošle godine doneta je odluka da se od starta sezone 2017/18 uvede nova pozicija (do sada je na rukavu stajao samo grb takmičenja, sa posebnim dizajnom za šampiona), koja će nadomestiti prihode od generalnog sponzora lige (koji je ukinut od prošlog leta)“, kaže Novaković i dodaje da je do sada samo još Mančester siti potpisao sličan ugovor.

    Izbor Stouka od strane Nordeusa je, kako smatra Novaković, posledica traženja skrivene vrednosti.

    „Stouk siti je klub veoma duge tradicije, osnovan je pre 154 godina (iste godine kad i Fudbalska asocijacija Engleske i kada su doneta prva široko prihvaćena pravila igre), ali više od pola veka ne spada u elitu engleskog fudbala. To se reflektuje u činjenici da imaju 13. po veličini sponzorski ugovor u ligi. Međutim, na tabeli su u prethodne tri godine uzastopno bili deveti, što im omogućuje bolju izloženost u medijima, atraktivnija pojačanja i uopšte strateški bolju poziciju, koja bi trebalo da garantuje trajniji boravak u elitnom rangu“, kaže naš sagovornik i dodaje da bi ovo mogao da bude odličan posao za obe strane.

    Klub je, sa jedne strane, stekao novi izvor prihoda i proširio pul sponzora, a nije zanemarljivo ni to što će Stouk imati benefite kroz veće i zapaženije prisustvo unutar igre i na društvenim mrežama, gde je Nordeus/Top Eleven veoma aktivan.

    „Na drugoj strani Nordeus je jasno prepoznao idealno tržište za svoj flagship proizvod. Top Eleven već punih sedam godina uspešno funkcioniše, privukao je više učesnika nego bilo koja online menadžerska igra, a što je još bitnije dobar procenat njih igra je i danas svakodnevno (uključujući i mene)“, kaže Novaković.

    topeleven.jpgNovaković smatra da „ako akcija uspe, sledeći partner možda neće biti Stouk, nego neko veći.“

    „U krajnjoj liniji, zaštitno lice igre je u međuvremenu postalo menadžer najbogatijeg i najpopularnijeg svetskog kluba, zar ne?“, zaključuje Novaković za BIZLife.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Stokecity.com

    Piše: M.Miličković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE