Kako da dobijete ono što želite… u PET koraka
Svaki čovek na visokom položaju zna koliko je važno biti uticajan. Nekada je vršenje uticaja nad drugima izazov i, kao i sve ostalo, postoje ispravni i pogrešni načini da se on izvrši. Evo nekoliko načina da na suptilan način utičete na ljude.
- Racionalno ubeđivanje
U poslovnom okruženju jedan od najboljih i najefektivnijih načina da se utiče na nekoga je „racionalno ubeđivanje“- mirna upotreba logičnih argumenata i činjeničnih dokaza da bi se neko ubedio. Ovu taktiku možete primeniti na gotovo sve aspekte vašeg života. Na primer, ako hoćete sa devojkom da odete na odmor u Njujork, ali bi ona pre želela da ide u Pariz, sedite sa njom i lepo joj objasnite kako je u ovom periodu terorističkih napada u Francuskoj, logičnije i bezbednije odabrati drugu destinaciju za odmor.
- Boje
Ljudi, kao i mnoge druge životinje poklanjaju važnost bojama i onome što nam one govore. Predatori u životinjskom svetu koriste boje kako bi razlikovali pretnje i, slično, ljudi nesvesno dobijaju određene signale od različitih boja. Postoji nešto što se zove „strategija boja“ u marketingu – mišljenje da svaka boja emituje različite signale. Na primer, marketinška kompanija može koristiti dosta crvene boje u svojoj kampanji jer je oko najpre primeti.
- Izbor reči
Ništa nije moćnije od jezika: on može da utiče na ljude i njihove akcije. Ovo je posebno važno za srpski jezik, gde postoji više reči da bi se imenovala jedna stvar. Mnoge reči u srpskom jeziku imaju slično značenje i veoma je važno znati kada koju da upotrebimo. Na primer uzmimo reči „nadgledati“ i „vođa“. Možete reći: „Ja sam tvoj šef“ ili: „Ja nadgledam ovaj projekat“. Koristeći reč „šef“ vi sebe postavljate iznad nekoga, a „nadgledati“ ističe vašu ulogu u projektu bez negativnog prizvuka.
- Ton glasa
Istraživanja su pokazala da ton nečijeg glasa može uticati na druge. Čini se da su dublji glasovi indikatori višeg nivoa testosterona, a samim tim upućuju na to da je neko dominantniji. Pokazalo se da ljude sa dubljim glasom vidimo kao kompetentnije nego ljude sa višim glasom.
- Maniri
Svako želi da bude cenjen zbog posla koji obavlja, a nikada ne bi trebalo da očekujete pohvalu ako je nikada ne dajete. Ako ne poštujete ljude, oni vas neće poštovati i vaš uticaj će biti umanjen. Ako želite da ostvarite uticaj nad nekim, uvek je dobro sa sobom nositi dvereći: „hvala“ i „molim te“. One su kratke i slatke, a znače.
Izvor: BizLife
Foto: Printscreen
Piše: A. M.