Kako da dobijete ono što želite… u PET koraka

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da dobijete ono što želite… u PET koraka

    Svaki čovek na visokom položaju zna koliko je važno biti uticajan. Nekada je vršenje uticaja nad drugima izazov i, kao i sve ostalo, postoje ispravni i pogrešni načini da se on izvrši.  Evo nekoliko načina da na suptilan način utičete na ljude.

    1. Racionalno ubeđivanje

    via GIPHY

    U poslovnom okruženju jedan od najboljih i najefektivnijih načina da se utiče na nekoga je „racionalno ubeđivanje“-  mirna upotreba logičnih argumenata i činjeničnih dokaza da bi se neko ubedio. Ovu taktiku možete primeniti na gotovo sve aspekte vašeg života. Na primer, ako hoćete sa devojkom da odete na odmor u Njujork, ali bi ona pre želela da ide u Pariz, sedite sa njom i lepo joj objasnite kako je u ovom periodu terorističkih napada u Francuskoj, logičnije i bezbednije odabrati drugu destinaciju za odmor.

    1. Boje

    via GIPHY

    Ljudi, kao i mnoge druge životinje poklanjaju važnost bojama i onome što nam one govore. Predatori u životinjskom svetu koriste boje kako bi razlikovali pretnje i, slično, ljudi nesvesno dobijaju određene signale od različitih boja. Postoji nešto što se zove „strategija boja“ u marketingu – mišljenje da svaka boja emituje različite signale. Na primer, marketinška kompanija može koristiti dosta crvene boje u svojoj kampanji jer je oko najpre primeti.

    1. Izbor reči

    via GIPHY

    Ništa nije moćnije od jezika: on može da utiče na ljude i njihove akcije. Ovo je posebno važno za srpski jezik, gde postoji više reči da bi se imenovala jedna stvar. Mnoge reči u srpskom jeziku imaju slično značenje i veoma je važno znati kada koju da upotrebimo. Na primer uzmimo reči „nadgledati“ i „vođa“. Možete reći: „Ja sam tvoj šef“ ili: „Ja nadgledam ovaj projekat“. Koristeći reč „šef“ vi sebe postavljate iznad nekoga, a „nadgledati“ ističe vašu ulogu u projektu bez negativnog prizvuka.

    1. Ton glasa

    via GIPHY

    Istraživanja su pokazala da ton nečijeg glasa može uticati na druge. Čini se da su dublji glasovi indikatori višeg nivoa testosterona, a samim tim upućuju na to da je neko dominantniji. Pokazalo se da ljude sa dubljim glasom vidimo kao kompetentnije nego ljude sa višim glasom.

    1. Maniri

    via GIPHY

    Svako želi da bude cenjen zbog posla koji obavlja, a nikada ne bi trebalo da očekujete pohvalu ako je nikada ne dajete. Ako ne poštujete ljude, oni vas neće poštovati i vaš uticaj će biti umanjen. Ako želite da ostvarite uticaj nad nekim, uvek je dobro sa sobom nositi dvereći: „hvala“ i „molim te“. One su kratke i slatke, a znače.

    Izvor: BizLife

    Foto: Printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE