Kako da istrenirate svoj um da razmišlja pozitivnije? - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    Kako da istrenirate svoj um da razmišlja pozitivnije?

    Kada se stalno nalazite u režimu preživljavanja, nije ni čudo što je izazov da postignete ravnotežu između posla i života!

    Ali ima i dobrih vesti. Tajna je u potcenjivanju izazova i precenjivanju vaše sposobnosti da se nosite sa njima.

    Uz malo prakse, možete nadjačati negativnost uma. Vreme je da se na radne zahteve gleda kao na avanturu, a na neuspehe kao na lekcije koje treba naučiti.

    Prihvatite neizvesnost

    Stvari ne idu uvek kako smo planirali. Život će nekada krenuti po zlu i neočekivani događaji će vas zadesiti. Možda padne kiša kada odete na izlet. Auto vam se zaglavi u saobraćaju. Prehladite se. Ne dobijete unapređenje. Život ne ide po vašim planovima i ne uspevate da ga prilagodite svojim potrebama.

    Ukoliko prihvatite da nemate definitivan ishod, to će vam pomoći da se oslobodite strogih očekivanja. Shvatićete da za svaku mogućnost postoje brojni načini na koje situacija može da se reši.

    Naučite da uživate u čekanju

    Pretpostavljamo da mnogi imaju poteškoća u čekanju rešenja za svoj problem. Možda tražite brze odgovore i često donosite impulsivne odluke, tako da možete preći na sledeću tačku dnevnog reda.

    Ne biste trebali da silite donošenje važnih odluka, pogotovo poslovnih. Ne dolaze kad ih silite. Rešenja se obično pojavljuju dok radite druge stvari – usisavanje ili preuređivanje vašeg stola. Jednom kada naučite da uživate u čekanju, nećete imati ništa protiv da čekate.

    Pravite pauze

    Verovatno ne ostavljate prostor između radnih zadataka, zakazivajući sastanke jedan za drugim tako da nemate prostora za životna iznenađenja – ili čak pauze za kupatilo. Koristite dodatno vreme između zadataka da umetnete još jedan , umesto da se opustite i odmorite.

    Kada vam život doda lošu loptu – gužve u saobraćaju, porodične krize ili zdravstveni problemi – postaćete preopterećeni i pod stresom.

    Možete drastično smanjiti ovaj stres pauzama za odmor. Fokusirajte se na opuštanje umesto da vam dan prođe u sastancima.

    Vežbajte samoprihvatanje

    Možda ste jedna od onih osoba koja smatra da malo ljudi , pa možda čak ni vi sami, ne može da ispuni vaše standarde. Dok prosečni radnici postavljaju ciljeve od 95 do 100 odsto, vi postavljate nerealne ciljeve od 150 odsto. Kad propadnu, vaš ego nemilosrdno radi kako bi ih sledeći put ispravio. Problem je u tome što ni sledeći put nije dovoljno dobar za perfekcioniste poput vas.

    Jednom kada naučite da prihvatate sebe – sa svojim manama i greškama – moći ćete da pravite greške bez samoosuđivanja, ali sa samoprihvatanjem. Ovakva praksa vam otvara kreativne ideje koje vas čine boljim radnikom, kolegom i članom porodice.

    Izbegavajte multi-tasking

    Ako ste poput mnogih ljudi koji imaju previše planova, onda verovatno smatrate da je multitasking osnovno sredstvo za preživljavanje u kulturi koja radi 24 sata i koja očekuje trenutne rezultate. Izvođenje više aktivnosti u isto vreme jednostavno vodi ka neproduktivnosti.

    Žongliranje e-mailovima i tekstualnim porukama potkopava vašu sposobnost da se fokusirate i budete produktivni, umara mozak u tom procesu. Multitasking takođe podriva efikasnost i kvalitet života, a često rezultira napola dovršenim projektima koji vas ostavljaju pod stresom.

    S vremena na vreme morate obavljati više od jedne aktivnosti istovremeno. Ali možete pauzirati pojedine zadatke kako to ne bi postala vaša uobičajena praksa. Možete dati prioritet određenim projektima. Možete usporiti svoj tempo i završiti jedan projekat pre nego što započnete drugi.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE