Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da redovni popis obavite brže i efikasnije?

    Ono što u startu morate znati kada se bavite preduzetništvom je da je obaveza vršenja popisa propisana članom 16. Zakona o računovodstvu. Sva pravna lica i preduzetnici koji vode knjige dužni su da popišu imovinu i obaveze na kraju poslovne godine i da usklade stanje u knjigama sa stvarnim stanjem dobijenim popisom, kao pripremu za izradu završnog računa.

    Način i rokovi vršenja popisa propisani su Pravilnikom o načinu i rokovima vršenja popisa i usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem, a sve to je potrebno uraditi najkasnije do 31.12. tekuće godine.

    Za neizvršenje popisa postoje i sankscije – Ukoliko vi kao poreski obveznik ne popišete imovinu i obaveze u skladu sa navedenom odredbom člana 16. Zakona, članom 46. stav 1. tačka 10) Zakona o računovodstvu, propisana je kazna za privredni prestup i to:  za pravno lice od 100.000 do 3.000.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu kazna od 20.000 do 150.000 dinara. Novčanom kaznom od 100.000 do 500.000 kažnjava se preduzetnik ako ne izvrši godišnji popis imovine i obaveza (član 47. Zakona o računovodstvu).

    Popis za zaposlene ili lica koja su ovlašćena da ga vrše, često zna da bude vrlo negativno iskustvo. Kada se popis radi, dužni ste da popišete bukvalno sve sa čime firma posluje i koristi u poslovanju – nematerijalnu imovinu, nekretnine, investicione nekretnine, postrojenja, opremu, biološka sredstva, zalihe materijala, nedovršenu proizvodnju, gotove proizvode i robu, stalna sredstva namenjena prodaji i sredstva poslovanja koje se obustavlja, finansijske plasmane i potraživanja i gotovinske ekvivalente i gotovinu, kao i sve kratkoročne i dugoročne obaveze.

    Popis robe zna da potraje danima, nekad I nedeljama, što u najboljem slučaju za preduzetnika može da znači – nemogućnost obavljanja posla dok je popis u toku.

    Kako nam se kraj godine bliži i vreme je da se ova “poslovna aktivnost” odradi, znajte da postoji brži i lakši način da se to u vašoj firmi uradi. Digitalne tehnologije su uskočile i kod ove otežavajuće za rad obaveze, pa tako zahvaljujući aplikaciji – popis više ne mora biti noćna mora.

    Uz Brzi popis  vam je omogućen unos dokumenata inventara skeniranjem barkodova, ručnim unosom ili izborom iz šifarnika. Uneta dokumenta je moguće izvesti u .csv, xml ili JSON formatu ili poslati na email, Viber, Whatsap ili za koju god platform se odlučite.

    Koristeći savremene tehnologije i aparaturu kao što su mobilni telefon, tablet ili barkod skener, izbegavate korišćenje olovke i gomile papira I popisnih spiskova, a popis postižete u zakonskom roku, mnogo brže i efikasnije.

    Vaši radnici i vi na ovaj način ne gubite dragoceno vreme, već vam je za obavezan popis robe  potrebno svega par sati, a nekada i manje.

    Ukoliko ste saglasni sa tim da ova dosadna radnja popisivanja robe i inventara više ne treba da vam oduzima toliko vremena, sve što je potrebno da uradite je da preuzmete Brzi popis aplikaciju koja je i – potpuno besplatna!

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE