Kako "IKEA EFEKAT" može da pomogne da zaposleni rade bolje

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako “IKEA EFEKAT” može da pomogne da zaposleni rade bolje

    Setite se Ikea police. Montaža zahteva vreme i trud, ali i energiju i strpljenje, pa se u jednom trenutku zateknete kako nemate pojma gde se zagubio poslednji drveni ekser?!
    Ali nekako ste završili, i, obožavate tu policu.

    Ovaj fenomen, kada nešto sklopite, „izgradite“, a onda to obožavate, jeste nešto što psiholozi zovu „Ikea efekat“ – i ne primenjuje se samo na nameštaj ovog švedskog proizvođača, objašnjava sajt Business Insider.

    Psiholozi su „Ikea efekat“ prvi put imenovali 2011. godine, kada su sproveli seriju eksperimenata koji su otkrili da ljudi više vole i cene svoje kreacije – kao što su origami ili Lego kockice – nego tuđe. Prema Denu Arieli (Dan Ariely), profesoru psihologije i bihejvioralne ekonomije na Univerzitetu Djuk i ko-autoru studije iz 2011. godine, možemo da iskoristimo moć Ikea efekta da povećamo motivaciju na radnom mestu.

    Poenta je da damo ljudimo zasluge za ono što kreiraju, stvore. Da im, ako ništa drugo, ne uskratimo to osećanje da je to u čemu učestvuju „njihovo“.

    U svojoj novoj knjizi „Payoff“, Arieli smatra da je ljudska motivacija, posebno na radnom mestu, kompleksnija nego što možemo da zamislimo. On dalje kaže da menadžeri mogu da profitiraju na Ikea efektu i omoguće svojim kolegama i zaposlenima da „osete da je nešto njihovo na jedinstven način, i da se tako više povežu sa onim što rade.“

    To može da znači da dozvoljavate ljudima da stave svoje ime na nešto – na primer open source zajednica dozvoljava ljudima da stave svoja imena na delove koda koji pišu.
    Davanje zasluga ljudima, kako Arieli kaže, sada može da bude važnije nego što je bilo u proteklih nekoliko godina.

    „Život je sada mnogo kompleksniji, projekti uključuju mnogo ljudi, veoma je teško dobiti osećaj neke vrste vlasništva – da vam nešto pripada… Mnogo ljudi radi na manjim delovima projekta. Finalni proizvod kombinacija je napora mnogih. Postizanje pravog Ikea efekta, gde možete da kažete „Ovo je moje“ jeste teže nego ranije.“

    Ali, nije nemoguće. Ako kažete ljudima da je projekat njihov, to će povećati entuzijazam među zaposlenima. „A kada su zaposleni više uzbuđeni, oni automatski više rade za svoju organizaciju, i za „dobrobit svih“, zaključuje Arieli.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE