Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je korona naterala Japan da preispita svoj koncept rada „od jutra do mraka“

    Kako japanske vlasti pozivaju kompanije da skraćuju radna vremena i omogućavaju radnicima rad od kuće, javnost sve više preispituje temeljni koncept japanske radne kulture.

    Decenijama se u Japanu veruje kako je dugotrajni rad ključ svakog uspeha. U japanskim kompanijama zaposleni ne mogu kućama pre svojih šefova, a i šefovi rade mnogo više nego što su Evropljani i Amerikanci navikli.

    Japanski studenti ostaju u školama daleko duže nego njihove evropske kolege, verujući kako su znanje i rad – ključ uspeha nacije koja praktično nema rudna bogatstva, piše Seebiz.

    Prošle nedelje je premijer Šinzo Abe u dramatičnom pozivu na borbu protiv širenja korona-virusa pozvao na zatvaranje škola, kao i borbu sa tradicionalnim tabuima japanskih firmi o radu „od jutra do mraka, bez obzira na tajfune i potrese“.

    Čini se da su velike japanske kompanije poput Panasonika i Micubišija počele s usvajanjem ovih mera navodeći svoje zaposlene na rad od kuće. Ova promena navodi poslodavce da uvode fleksibilniji stil rada, ali i da preispitaju svoje kriterijume za dobro obavljeni posao.

    „Poslodavci u Japanu nemaju razvijeni sistem za evaluaciju rada svojih radnika, te punu pažnju stavljaju na broj sati proveden na radnom mestu.“, navodi profesor jednog tokijskog univerziteta.

    „Rad od kuće je samo mali deo problema, stvarni problem je realna produktivnost radnika.“

    Japanski radnici su poznati da na radna mesta dolaze i kada su bolesni, u danima kada su zvanično na godišnjim odmorima, a sve kako bi zadovoljili svoje poslodavce. U današnjoj situaciji to apsolutno odmaže u borbi protiv epidemije.

     

    Izvor: Seebiz/Matej Balen

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE