Kako je na novom poslu: Aleksandra i Marija, Vip mobile - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

Kako je na novom poslu: Aleksandra i Marija, Vip mobile

Aleksandra Tasić, Corporate Communications Expert i Marija Veličković, Corporate Communications Expert

Došle ste u istom momentu u isti tim. Da li vam je zbog toga bilo lakše da preživite” te prve dane na novom poslu?

Marija: Svaki novi početak sa sobom nosi očekivanja i dozu neizvesnosti. Za mene je prelazak u Vip bio, zaista, značajan početak, veliki zaokret u karijeri i mnogo mi je značilo što sam te prve korake u njemu napravila uz podršku nekoga ko je u istoj situaciji kao i ja. Zajedno smo prolazile kroz treninge i obuke i svakodnevno smo podržavale jedna drugu. Puno puta mi se desilo da pogledam Aleksandru i u njoj prepoznam neku svoju emociju ili reakciju koje do tada nisam ni bila svesna. Mogu da kažem da mi je dosta pomogla i nesvesno, osvetljavajući kako se osećam, koliko sam napredovala i šta i ona i ja možemo da uradimo da bismo se još bolje i brže uklopile u sistem poput Vipa.

Aleksandra: Po prirodi sam osoba koja voli promene. Verujem da kroz njih rastemo, iako ih većina vidi kao izlazak iz zone komfora, što nije uvek prijatan osećaj. Svi težimo tome da odaberemo kompaniju čija se kultura i vrednosti poklapaju sa našim, ali to je samo prvo poglavlje knjige. Svako naredno je neizvesno, ali ga je neuporedivo lakše podeliti sa nekim. U tom smislu, bile smo velika podrška jedna drugoj. Konkretno, meni su posebno značili razgovori sa Marom, jer ima bogato radno iskustvo, počevši od medija, preko rada u agenciji, pa u korporaciji, i prošla je neke stvari kroz koje ja prolazim prvi put.

Marija je došla iz korporativnog, a Aleksandra iz agencijskog sveta. Da li je dolazak u Vip mobile predstavljao veliku promenu u načinu vašeg rada? Koliko vam je sve to bilo drugačije u odnosu na to što ste radile ranije?

Marija: Istina je da sam pre Vipa radila u korporaciji i to me je donekle zavaralo da prelazak u novu kompaniju neće biti velika promena. Međutim, sistem od gotovo 1500 ljudi koji i dalje živi ono najbolje od startapa od kog je počeo, neformalno okruženje gde je normalno i očekivano da bilo kome priđete sa idejom ili ga zamolite za pomoć, neverovatna energija u kojoj vam se čini da radni dan traje svega nekoliko minuta – stvari su koje nisam mogla da predvidim i za koje nisam mogla da se pripremim. Kada na sve to dodate najnoviju tehnologiju, gedžete, robote i dronove, koji vam često proleću iznad glava, dobijate to jedinstveno Vip iskustvo. Ono ne može da se prepriča – jednostavno, morate da ga doživite. To najbolje govori o tome kakva je ovo promena za mene bila.

Aleksandra: Želja da razumem kako stvari funkcionišu na strani klijenta dovela me je do Vipa. Malu agenciju u kojoj smo funkcionisali maltene kao porodica zamenila je korporacija sa više od 1400 zaposlenih i potpuno drugačijim procedurama. Činjenica da smo prvih mesec dana svakodnevno bile na sastancima na kojima smo upoznavale druge timove dovoljno govori o tome. Na sve to, sama industrija telekomunikacija za mene je bila nova. Znate za ono: privlači vas određena oblast, ali do tog trenutka niste imali priliku da se u njoj oprobate, a i niste sigurni da stvari iznutra zaista funkcionišu onako kako se spolja čini. Ispostavilo se da je Vip objedinio sve što mi je važno na polju karijere: kompaniju koja na prvo mesto stavlja ljude – kako korisnike, tako i zaposlene, zatim inovativnost i diktiranje trendova na tržištu, fenomenalan tim, lično usavršavanje i dobru atmosferu… Naravno, i bliskost.

Kako je izgledao taj prvi dan na poslu? Kako ste se osećale tog prvog dana u kompaniji Vip mobile?

Marija: Prvi dan je bio vrlo dinamičan, uostalom, kao i svaki koji se nizao iza njega. Sećam ga se najviše po radoznalosti i predusretljivosti kolega da se snađem i da, za početak, naučim ono neophodno. Najveći utisak na mene je ostavio moj tim. Kada sam ih videla, imala sam dobar osećaj u stomaku. Znala sam da imamo sjajnu „hemiju” i bila sam u pravu, jer smo od tada postigli ne samo sjajne rezultate zajedno već smo i izgradili prijateljstvo i odnos iskrene brige jednih za druge.

Aleksandra: Komično, s obzirom na to da sam se, na primer, sa nekim kolegama upoznavala po dva puta. Šalu na stranu, devojke iz tima su se potrudile da nam ti prvi dani ne budu stresni i da se osećamo prijatno. Možda mi je najneobičnija bila promena dinamike. Iz pete brzine sam se vratila u prvu brzinu, u kojoj nam je ostavljeno dovoljno prostora i vremena da se uhodamo – što je odlično, ali nijednoj od nas dve nije svojstveno. Sećam se i da mi je jedan od prvih utisaka bio da ovi ljudi stvarno vole što su deo „druge priče”, što je veliki uspeh, jer su ljudi i njihova međusobna energija glavni pokretači i merilo uspešnosti kompanije.

Kako promena posla utiče na čoveka? Kako je na vas uticala?

 Marija: Promena posla, po pravilu, nije prijatna, ali ja čvrsto verujem da čovek može da napreduje samo iz tog osećaja nelagode, koji je, zapravo, posledica izlaska iz zone komfora. Tokom godina sam naučila da motivišem sebe da pomeram svoje granice i idem protiv straha i otpora promenama. Prelazak u Vip dao mi je novu energiju i izvukao ono najbolje iz mene. Često u šali kažem da je naša kompanijska kultura takva da sve sisteme drži stalno operativnim – zato smo potpuno budni, kreativni i spremni da odgovorimo na izazove. Takav način rada je ogromna prednost za Vip, ali i za mene, kao profesionalca.

Aleksandra: Motivi za promenu posla su različiti, samim tim i uticaj koji imaju na pojedinca. Prelazak na „stranu klijenta” omogućio mi je da se upoznam u drugom svetlu i nastavim da se razvijam, ali i da sagledam gde sam kao stručnjak u oblasti komunikacija. Takođe, otkrila sam nove stvari o sebi. Nisam znala da ću postati zaluđenik za inovacije i nove tehnologije, koje sada redovno pratim, na prvom mestu – iz ličnog zadovoljstva, ne samo da bih bila dobro informisana o industriji kojom se bavim.

 Šta je za vas bolja varijanta: menjati posao s vremena na vreme ili ga ne menjati uopšte, tj. biti veran jednoj firmi?

 Marija: Mislim da na ovo pitanje ne postoji tačan odgovor ili nekakva egzaktna formula koja bi mogla da reši ovu dilemu. To što volim ono što svakoga dana radim – za mene je velika privilegija, koju sam uvek spremna da branim. Zato, sve dok sam srećna i sa osmehom idem na posao, znam da je vredan čuvanja i ostajanja. Nekada u korenu naše odluke da promenimo posao neće biti (ne)zadovoljstvo, već bolji uslovi i bolja ponuda, ali verujem da se, na kraju, ipak sve svodi na subjektivan osećaj i pitanje: „Da li je vreme da idem dalje?”, na koje svi mi duboko u sebi uvek znamo odgovor.

Aleksandra: I jedan i drugi scenario imaju svoje prednosti i mane, uostalom, kao i sve u životu. Pre svega, važno je odabrati adekvatnu profesiju, onu koja nas ispunjava i omogućava nam da doprinesemo razvoju društva. Dok god postoji onaj fini balans u kom vam priroda posla i sâm poslodavac pružaju dovoljno izazova koji će podstaći vaš lični rast i razvoj, što posledično utiče i na poslovanje – obe strane su na dobitku.

Izvor: BIZLife magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE