Kako je socijalno preduzeće patentiralo nov način ZAPOŠLJAVANJA: Posao PRVOM ko se prijavi - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je socijalno preduzeće patentiralo nov način ZAPOŠLJAVANJA: Posao PRVOM ko se prijavi

    Kompanija Body shop počeće da zapošljava po novom principu – zaposliće prvu osobu koja se prijavi za bilo koji posao u maloprodaji.

    Nema intervjua, nema provera, nema testova na drogu. Kada postoji slobodna pozicija, samo odgovorite na tri pitanja sa “da” ili “ne” i posao je vaš. To je nova filozofija koja se zove “otvoreno zapošljavanje“ – i ona funkcioniše.

    Kompanija će po novom principu početi da zapošljava na leto, što znači da će svako ko se prijavi i ispuni osnovne zahteve, moći će da dobije posao na osnovu toga što se prvi prijavio.

    Jedina tri pitanja koja će biti postavljena su: “Da li ste ovlašćeni za rad u SAD-u?”, “Možete li stajati osam sati?” i “Možete li podići više od 50 kilograma?”. “Ako su odgovori na ta tri pitanja potvrdni, pružićemo vam šansu da radite u našem distributivnom centru”.

    Ideja za ovakav vid zapošljavnja potekla je od jednog njujorškog socijalnog preduzeća, pekare Greyston, koje je nastalo sa misijom da pomogne teže zapošljivim kategorijama ljudi. Slogan društvenog preduzeća glasi:

    „Ne angažujemo ljude da peku kolače, pečemo kolače da zaposlimo ljude.“

    Kada se otvori pozicija, posao se popunjava sa spiska ljudi koji traže posao. Novi zaposleni počinju kao pripravnici i dobijaju obuku kako u obavljanju posla, tako i u osnovnim životnim veštinama. Oni koji odluče da ostanu nakon obuke, dobiju posao na početnom nivou i priliku za napredovanje. Sistem funkcioniše dovoljno dobro da je kompanija 2019. zaradila 22 miliona dolara. Greyston je ove godine pokrenuo neprofitnu organizaciju, Centar za otvoreno zapošljavanje, kako bi pomogao ostalim preduzećima da sprovedu isti proces.

    Otkud Body shop u svemu?

    Pre otprilike godinu dana, Body Shop je saznao za ovaj pristup zapošljavanju, saslušali su prezentaciju ljudi iz Greystona i shvatili da mogu postati inkluzivniji poslodavac i primeniti otvorene prakse zapošljavanja u svom biznisu.

    Do juna, ceo HR tim maloprodaje u SAD obreo se u proizvodnom pogonu pekare da iz prve ruke vidi kako pekara zapošljava osoblje i pomaže svojim zaposlenima u izgradnji karijere. Tim ih je posetio ponovo u septembru, a zatim su odlučili da to primene što je brže moguće u svom distributivnom centru, do trenutka kada centar angažuje sezonsko osoblje za praznike. Distributivni centar zapošljava više od 200 ljudi kao sezonsko osoblje.

    Rezultati su bili upečatljivi: U distributivnom centru smanjio se odliv kadrova za 60 odsto. U 2018. godini distributivni centar Body Shop-a ostvario je fluktuaciju radne snage od 38 odsto u novembru i 43 odsto u decembru. U 2019. godini, nakon što su započeli sa otvorenim zapošljavanjem, to se smanjilo na 14 procenata u novembru i 16 odsto u decembru.

    Body Shop je takođe povećao produktivnost – verovatno ne samo zbog promene osoblja, već zbog toga što su se i unutrašnji procesi i osoblje poboljšavali. “To je samo demonstracija da u sistemu regrutovanja imamo pristrasnosti koje sprečavaju dobre ljude da uđu u radnu snagu”. U kompaniji će se novac koji se štedi jer više nema regrutovanja, pregleda biografija, intervjua i provera kandidata, preusmeravati u obuku, beneficije za zaposlene i programe za podršku novim zaposlenima sa izazovima kao što su pitanja u vezi sa prevozom koja zaposlenima mogu otežati dolazak na posao na vreme.

    Body Shop planira da novu praksu zapošljavanja proširi na sve svoje maloprodajne objekte ovog leta, u kojima je zaposleno oko 800 ljudi, i čak 1.000 tokom praznika. To nije pilot projekat, već stalna promena u načinu na koji će se baviti zapošljavanjem.

    Iz pekare Greyston se nadaju da će nadahnuti više kompanija da ih prate.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE