Kako naftaši štite zdravlje zaposlenih u vreme epidemije
„Poslovanje u uslovima epidemije novog korona virusa svakako je značajan izazov za sve poslovne sisteme, posebno velike kompanije poput NIS-a. Zbog toga su pravovremeno reagovanje i dobra organizacija od ključne važnosti za suočavanje sa ovim izazovom. U tom smislu, NIS je svakako među prvima formirao krizni tim kako bismo osigurali bezbednost zaposlenih i potrošača sa jedne strane, kao i da bismo održali energetsku stabilnosti u Republici“, kaže Jovica Bojinović, rukovodilac Sektora za HSE u Bloku Promet i glavni poverenik civilne zaštite u NIS-u, u intervjuu za kvartalni Bilten Nacionalnog naftnog komiteta Srbije.
Bojinović dalje navodi da su formirani timovi u svim organizacionim delovima u NIS-u, kao i u NIS-ovim firmama u regionu, koji su radili izuzetno efikasno, donosili i koordinirali preventivne mere, nabavljali neophodne količine zaštitne opreme. Na nivou kompanije formiran je krizni tim koji usvaja sve ključne mere, prati zdravlje zaposlenih i sarađuje sa nadležnim državnim organima. Takođe, definisani su uloga i zadaci civilne zaštite u kompaniji koja sarađuje sa republičkim štabom za vanredne situacije.
„Najveći izazov u ovako brojnoj i po objektima razuđenoj kompaniji bilo je uspostaviti kvalitetnu komunikaciju sa zaposlenima i rukovodstvom u cilju pravovremenog donošenja odluka kako bi biznis procese prilagodili novonastalim okolnostima, a rad učinili bezbednim i istovremeno efikasnim“, ističe Bojinović.
On dodaje da na nivou kompanije postoji veoma dobra informisanost zaposlenih o tome kako se prenosi infekcija, kako se mogu čuvati, šta da čine u slučaju da sumnjaju da su zaraženi ili da su bili u kontaktu sa obolelim. Pored toga, odmah po proglašenju vanrednog stanja zaposlenima u administraciji NIS-a omogućen je rad od kuće, a posebne mere uvedene su na naftnim bušotinama, u Rafineriji nafte Pančevo i benzinskim stanicama. Sva službena putovanja odložena su do daljnjeg, a sastanci su organizovani putem video veze. Na lokacijama NIS-a sprovođena je redovna dezinfekcija, gde god je moglo postavljene su ograde od pleksiglasa, kako bi se smanjio intenzitet kontakata. Uvedena je i obaveza za sve zaposlene o praćenju kontakata sa kolegama na dnevnom nivou.
„Sve to rezultiralo je time da smo očuvali zdravlje zaposlenih i da proizvodnja i prodaja na našim lokacijama ni u jednom trenutku nisu stale“, navodi Bojinović.
Izvor: BIZLife
Foto: NIS