Kako su momci iz Studija Kerber pokrenuli Kickstarter kampanju za svoju društvenu igru

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su momci iz Studija Kerber pokrenuli Kickstarter kampanju za svoju društvenu igru

    Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru ‘Final Challenge’ i sredinom novembra je uspešno završio tako što su za manje od 48 sati prikupili predviđeni iznos za pokretanje proizvodnje.

    Sada su u fazi pregovora sa distributerima i prodavcima igara, a uskoro će njihova igra moći da se kupi i online.

    “Igra za neustrašive i kreativne”

    Kako predstavnici ovog tima, Dušan Jovčić i David Bilobrk kažu za BIZLife, Final Challenge je društvena igra za neustrašive i kreativne, zasnovana na izazovima, koja će vas isterati iz zone komfora i napraviti do sada neviđeno urnebesnu atmosferu na bilo kom okupljanju sa prijateljima ili neprijateljima.

    „Za uzor smo imali amalgam raznoraznih igara koje smo igrali kao mali, poput masnih fota i čuvenih igara sa kombinatorikom, ipak, veći deo mehanike smo, kao studio za razvoj društvenih igara koji drži do sebe, morali da izmislimo sami“, navode predstavnici Kerber Games studija.

    Kako su startovali?

    Kada je reč o fazama koje su morali da prođu, Dušan i David ističu da je najpre trebalo da odaberu šta će praviti, nakon toga je usledila faza smišljanja osnovnog koncepta, faza testiranja, potom faza napred-nazad u kojoj se smenjuju testiranje i smišljanje, mvp faza – kada je proizvod u finalnoj formi, faza promocije i potom faza prodaje.

    „Svaka od njih nosi svoje teškoće i izazove. Ipak, čini nam se da kako stvar odmiče, stvari postaju teže, pre svega zato što su veći i ulozi i očekivanja. Pod uslovom da ste odradili svoj domaći zadatak i bili fer prema povratnim informacijama koje dobijate kroz testiranje, faza napred-nazad može da bude zabavna. Međutim, kada dođemo do promocije i prodaje, greške, pogrešne procene i neopreznost počinju da se plaćaju novcem i živcima“, pričaju predstavnici ovog studija za dizajn društvenih igara.

    Delta Biznis Inkubator kao pomoć u razmišljanju o biznisu i dolasku do investicije

    Ističe da im je Delta Biznis Inkubator pomogao u razvoju biznisa na više frontova.

    Pre svega, kažu da im je pomogao da počnu da razmišljaju o onome što rade kao o biznisu.

    „To je  nužnost, kada pravite proizvod koji neko treba da kupi, a da vi kao tim postojite na osnovu tih kupovina. Proces inkubacije je pratio intenzivan rad na temama poput biznis planiranja, finansijskog planiranja, testiranja proizvoda, marketing plana i veština prezentacije. Za svako od polja smo imali posebnog mentora, sa ogromnim iskustvom u biznisu koji nam je bio dostupan tokom ćitavog procesa inkubacije. Proces priprema za pitch je vrednost za sebe, jer morate da kao tim detaljno pretresete uloge, planove i zamisli koje ste imali do tada, i na sve to stvorite planove kojima se niste bavili do tada. Na kraju procesa je došla prilika da pregovaramo sa investitorima, pa i sama investicija, koja je omogućila da se sve ovo na čemu smo radili godinama materijalizuje“, pričaju Dušan i David.

    Šta im je doneo “izlazak” na Kickstarter

    Izlazak na Kickstarter im je bio plan od početka.

    To je vrlo bitna platforma za board gaming industriju, zato što pored prilike da prikupite deo sredstava za dalje poslovanje, Kickstarter funkcioniše i kao promotivni alat, ali i kao način da zapravo “objavite” igru a mali ste i neafirmisani tim, dodaju.

    Platforma pomaže da stvorite inicijalnu zajednicu oko sopstvene igre koja će biti vaš prvi i najglasniji brend ambasador u budućnosti, kažu Dušan i David.

    Što se tiče daljih planova,  pored nužnih poslova vezanih za direktnu prodaju i proizvodnju Final Challenge-a, rade i na razvoju dva nova naslova, Final Challenge Corpo – verzija igre koja će funkcionisati kao bonding alat za kompanijske timove, kao i Final Challenge Kids – igra koja će se fokusirati na razvoj bitnih mentalnih i motoričkih veština kod dece.

    Nakon što  zatvore produkciju svih tematskih celina koje za osnovu imaju  Final Challenge mehaniku, želja im je da se fokusiraju na kompleksnije projekte, koji će preći iz segmenta party igara u euro games segment.

    Svima koji razmišljaju da pokrenu svoj projekat iz ovog tima poručuju bi da se ne plaše izazova, da se okruže dobrim i vrednim ljudima, da pažljivo biraju tim, da rade vredno a najviše onda kada svima oko njih ima najmanje smisla, da se trude da daju makar jednako, ako ne mogu više nego što uzimaju, da otvoreno saslušaju feedback od dobronamernih ljudi i da se ne plaše da sruše koncept ili deo koncepta ako će to pomoći da naprave kvalitetniji proizvod.

    Šta je Delta Biznis Inkubator i kome je namenjen?

    Delta Biznis Inkubator je program namenjen razvoju i pripremi inovativnih skalabilnih biznis ideja za predstavljanje investitorima i pripremi za tržište.

    Nadica Milanović, menadžer projekta navodi da je krajnji cilj timovima koji učestvuju u programu da ostvare investiciju i uspešno razviju svoje poslovanje. Potrebno da tim od maksimalno pet članova, ima ima jedinstven proizvod/uslugu koji može da se primeni na velikom, globalnom tržištu.

    U trenutku prijavljivanja, timovi mogu da se prijave samo sa idejom i ne moraju ali mogu da imaju proizvod, kupce…

    Na kraju procesa, organizuje se predstavljanje timova i njihovih ideja pred komisijom koja procenjuje više različitih oblasti: usklađenost, posvećenost i kompetence  tima za njenu realizaciju, Unique Selling Proposition proizvoda ili usluge, odnosno po čemu će se njihovo rešenje izdvojiti  kao i koje tržište i ciljnu grupu targetiraju, da li je biznis model inovativan i finansijski plan izvodljiv, objašnjava Nadica Milanović.

    Važno je da usluga bude jedinstvena na tržištu i da zainteresuje korisnike

    Ono na čemu mentori insistiraju tokom perioda inkubacije je definisanje onoga po čemu je proizvod/usluga jedinstvena na tržištu, koji problem rešava, po čemu će se izdvojiti i kako će zainteresovati korisnike da probaju nešto novo.

    Kroz program je do sada investirano u četiri tima: Frigo gel je dobio investiciju za testiranje svog proizvoda (gela ze prevenciju smrzavanja voća od prolećnih mrazeva) u realnim uslovima, jer je tokom perioda inkubacije testiran u laboratorijama i hladnjačama.

    Po završenom testiranju, doneta je zajednička odluka tima i investitora da se ne ide u dalju investiciju jer proizvod nije dao očekivane rezultate.

    Iste te godine, investiciju je dobio Smart Watering za rešenje daljinskog navodnjavanja, koji i dalje aktivno radi i razvija svoj proizvod.

    Delta Agrar je jedan od korisnika ovog rešenja.

    Naredne godine, investiciju je dobio tim Orlandus za platformu Otkupljivač koji omogućuje povezavanje poljoprivrednih proizvođača sa najbližim otkupnim centrima. Platforma je postavljena i aktivna.

    Poslednja investicija bila je u tim Kerber Games i njihovu društvenu igru sa kartama Final Challenge.

    Pregovori sa učesnicima programa 2021. i dalje traju i po završetku će biti obavljeni rezultati.

    Osim investicije, zaposleni iz Delte i investitori nastavili su da mentorišu timove i pomažu im u različitim oblastima, odnosno aktivno učestvuju u razvoju njihovih biznisa, ističe Milanović.

    Ko su partneri u programu?

    Nakon dve godine, programu su se priključile i partnerske kompanije i eksterni konsultanti koje su takođe obezbedili mentore i svoje vreme posvetili radu sa timovima. To su 2020. bili Comtrade, PwC Srbija, ICT hub, Fresh Agriculture Technologies, Dejan Tešić, Miša Lukić, Mark Filips i Ognjen Radić, a 2021. partneri su bili PwC Srbija, ICT hub, Fresh Agriculture Technologies, Ovation BBDO, Karanović&Partners, Dejan Tešić i Miša Lukić, a naknadno su se priključili i Nataša Mitrović, Matija Golubović i Lazar Pavlović.

    “Kada bismo računali radne sate mentora i konsultanata na programu, kao i druge resurse koje sam pomenula, poslovne kontakte… verujem da bi cifre zaista bile imponzantne, ali niko ko je pružio podršku timovima kroz program svoj doprinos nije gledao na ovaj način. Nama je posebno drago što su nam partneri ukazali poverenje u vođenju programa i želeli da se priključe, što je timovima donelo višestruku korist i programu dalu dodatnu vrednost”, dodala je sagovornica.

    Svi koji žele da se informišu kako je program izgledao do sada i kako će izgledati naredne godine, mogu informacije naći na sajtu  www.deltabiznisinkubator.rs i prijave se ukoliko imaju startap ideju.

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Delta Biznis Inkubator

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE