Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su se naftaši borili sa krizom u godini pandemije

    Ima li recepta za poslovanje u uslovima kada proizvod koji pravite drastično gubi na ceni, a sama prodaja beleži ogroman pad? Kako poslovati u takvim uslovima? Odgovor smo potražili u NIS-u.

    Pro[la godina je, zbog pandemije, bila jedna od najtežih za većinu kompanija, ali posebno veliki udarac su pretrpeli naftaši širom sveta. Svi pamtimo da se u jednom trenutku ovog proleća dogodilo nezamislivo – cena nafte je bila i minusu! Zapravo se desilo to da je potražnja toliko opala, da su naftaši morali da plate skladištenje.

    Ovaj talas naftne krize zapljusnuo je i naš region i sve naftne kompanije u našem komšiluku još se nose sa teškim posledicama. Ovo nije izbegao ni naš NIS. Ima li recepta za poslovanje u uslovima kada proizvod koji pravite drastično gubi na svoj ceni, a sama prodaja beleži ogroman pad? Kako poslovati u takvim uslovima? Odgovor smo potražili u NIS-u.

    Napravite prioritet

    U NIS-u kažu da su odmah po izbijanju krize izazvane pandemijom izradili nekoliko scenarija poslovanja, izvršili prioretizaciju investicija i veoma brzo  definisali gde se mora, a gde ne sme štedeti. To znači da nema štednje kada je reč o ključnim projektima koji garantuju budućnost kompanije.

    „U našem slučaju to je novi pogon Duboke prerade u Rafineriji nafte Pančevo, što je bila investicija vredna više od 300 miliona evra. Ovaj pogon smo pustili u rad upravo u ovoj kriznoj godini i on je omogućio da naša rafinerija postane jedna od najmodernijih u regionu, a NIS učinio izuzetno konkurentnim na regionalnom tržištu“, rekli su u NIS-u.

    Duboka prerada ovoj kompaniji omogućava da „izvuče više“ od sirove nafte nego ranije i tako bude efikasnija. A rezultat je veća proizvodnja dizela, benzina i tečnog naftnog gasa ali i početak proizvodnje naftnog koksa, koji je do sada uvožen u Srbiju. Istovremeno, start postrojenja „Duboka prerada“ donosi i mnogobrojne ekološke koristi celoj našoj zemlji. Prvenstveno, okončanje proizvodnje mazuta sa visokim sadržajem sumpora, što je i obaveza Srbije prema Energetskoj zajednici.

    Zaposleni i potrošači na prvom mestu

    Iz ove kompanije poručuju da su prvi na listi prioriteta bili i ostali – očuvanje zdravlja zaposlenih i potrošača, kao i očuvanje stabilnosti samih zaposlenih. U uslovima krize, najvažnije je da kompanija pruži sigurnosti radnicima i NIS je to na delu pokazao – zarade su isplaćivane u punom iznosu i nije bilo nikakvog smanjenja broja zaposlenih. Drugo je bilo snažan nastavak poboljšanja usluga za potrošače, kako bi ostali lojalni kompaniji i u ovim složenim uslovima.

    „Samo u ovoj godini NIS je otvorio osam benzinskih stanica u Srbiji, dok je još šest maloprodajnih objekata pušteno u rad u zemljama regiona – pet u Bosni i Hercegovini i jedna u Rumuniji“, kažu u NIS-u, dodajući da  su nastavili da šire i obogaćuju svoju ponudu proizvoda na benzinskim stanicama.

    Inovacije i digitalizacija

    Pandemija je mnogo toga izmestila u virtuelni svet – trgovinu, usluge, obrazovanje, čak i kulturu. Kako su se snašli naftaši?

    „Mi smo još na početku epidemije na tržište lansirali novu uslugu – aplikaciju Drive.Go. Svako može da je instalira na svom mobilnom telefonu, a ona omogućava potrošačima da gorivo plate na samom točionom mestu, odnosno da ne moraju da ulaze u benzinsku stanicu. Na taj način, osim što omogućavamo bržu i kvalitetniju uslugu, brinemo i o zdravlju potrošača i zaposlenih jer nije neophodno ulaženje u zatvoreni prostor objekta“, objasnili su u ovoj kompaniji, koja samo u Srbiji ima više od 300 benzinskih stanica.

    Istovremeno, u Rafineriji nafte u Pančevu, NIS je lansirao još jedan digitalni projekat – sistem prediktivnog održavanja, a zapravo je reč o sledećem: tehnologija u  rafineriji sada može da prepozna kvar i pre nego što se dogodi! Na taj način se izbegavaju nepotrebni zastoji u radu i postrojenje postaje još efikasnije.

    ==============================================================================================

    Solidarnost sa zajednicom

    Uspeh nije potpun ako se ne podeli sa drugima, dobro je poznata krilatica. Iz NIS-a poručuju da je briga o zajednici u kojoj posluju ostala prioritet kompanije i u prethodnom periodu,  Tako je odmah po proglašenju epidemije u Srbiji, kompanija obezbedila 270 tona avio goriva za humanitarne letove „Air Serbia“ kojim su vraćeni državljani Srbije a koji su se u momentu proglašenja vanrednog stanja zatekli van granica zemlje. Takođe, kompanija je nastavila podršku zdravstvenim ustanovama u Srbiji – u saradnji sa UNICEF, NIS je donirao 50 protokomera medicinskim ustanovama u Srbiji, kao i pijaću vodu „Jazak“ bolnicama u Beograd u Zrenjaninu. Značajnu podršku u ovim nimalo lakim vremenima građanima je pružio i Klub volontera kompanije koji čini preko 500 zaposlenih NIS-a.

    „Uprkos svim izazovima, NIS je nastavio sa realizacijom programa Zajednici zajedno pa je tako kompanija u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, nauke i tehnološkog razvoja Srbije ove godine podržala 72 projekta u vrednosti od 114.5 miliona dinara u školama širom Srbije sa ciljem unapređenja bezbednosti i digitalizacije nastavnog procesa“ rekli su u NIS-u, zaključujući da solidarnost i odgovornost  prema zajednici ne sme da izostane, posebno u okolnostima kada je podrška i pomoć najpotrebnija.

    ==============================================================================================

    Izvor: BIZLife

    Foto: NIS

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE