Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    KBF: Do 2041. godine će nas biti 5,5 miliona

    Od 2011. do 2016. godine broj dece u Srbiji je smanjen za skoro 40.000, a ukupan broj stanovnika opašće na 5,5 miliona do 2041. godine, rečeno je na na Kopaonik biznis forumu.

    To je pad od 23 odsto u odnosu na podatke iz popisa stanovništva 2011. godine, izjavio je direktor UNICEF u Srbiji Mišel Sen Lo na plenarnoj sednici o zdravlju nacije.

    Sent Lot je upozorio i da se Srbija već neko vreme suočava sa negativnim demografskim trendovima i da se oskudni resurs buduće radne snage brzo smanjuje. Radna snaga će značajno ostariti u tom periodu i smanjiće se za 21 odsto, dodao je.

    „Deca i mladi su najvažniji ljudski kapital bilo koje nacije. Nijedna zemlja neće moći da se takmiči u ekonomiji ako ne uloži mnogo više i efikasnije u svoje ljude, a najvažnije u decu. Ljudski kapital sledeće generacije se gradi kroz strateška ulaganja u zdravstvo, obrazovanje i zaštitu svih“, izjavio je Sen Lo.

    Na panelu je istaknuto da je Evropska banka za obnovu i razvoj u analizi Srbije iz 2017. godine istakla da je zapošljavanje mladih i investicije u obrazovanje jedan od pet ključnih pokretača povećanja produktivnosti privatnog sektora.

    „Iako Srbija ulaže značajna sredstva u obrazovanje dece, 30 odsto učenika od 15 godina je i dalje funkcionalno nepismeno. Svako dete koje napušta obrazovanje bez sticanja diplome srednje škole državu košta između 40.000 i 70.000 evra, jer gubi prihod od poreza i mora više da ulaže u socijalna davanja“, istakao je Sent Lo.

    Kako je naglasio, kumulativni godišnji gubitak BDP koji proizilazi iz činjenice da Srbija ima 1,8 miliona ljudi bez srednje škole iznosi 4,5-7,5 odsto BDP.

    Rečeno je i da se Srbija nalazi na 60. mestu od 130 zemalja prema tome koliko kvalitetno i efikasno razvija svoj ljudski kapital, kako je navedeno u Global Human Capital 2017 indeksu.

    Poslovni sektor prepoznao je važnost strateškog ulaganju u decu od najranijeg doba, a inicijativa Digitalna Srbija je dobar primer kako se stvaraju nove prilike, ističe se u saopšenju UNICEF.

    Izvor: Nedeljnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE