Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kineska mega investicija u esport – fenomen današnjice

    Kako bi ubrzali razvoj esporta u Kini, kineski gigant Tencent pripremio je petogodišnji plan ulaganja težak 14,6 milijardi dolara.

    Poređenja radi, predviđanja su da će esport u naredne dve godine postati industrija vredna milijardu dolara na globalnom nivou, a Tencent je u narednih pet spremio 15 puta više.

    Tencent je već godinama duboko povezan s gejmingom, a u njihovom portfoliju nalaze se firme poput Riot Gamesa (League of Legends), SupreCella (Clash of Clans, Clash Royal) i manji udeo Activision Blizzarda.

    Iako već godinama na razne načine ulažu u esport i prateću infrastrukturu, najavu petogodišnjeg ulaganja od skoro 15 milijardi dolara niko nije očekivao.

    Investicije će pogoditi svaki aspekt esporta, ali i uvesti neke novitete. Od formiranja liga i takmičenja, preko akademija i centara za razvoj talenata, do tematskih parkova i infrastrukture, Tencent planira obuhvatiti sve i bukvalno stvoriti novu esport silu.

    Ovakva finansijska injekcija u kineski esport skrenuće pažnju i zapadnih brendova prema novom tržištu, što bi trebalo doprineti stabilizaciji industrije, ali kakve će zapravo biti posledice, niko ne može proceniti.

    Osim brojnih partnera, za realizaciju ovakvog projekta biće potrebna i saglasnost kineske vlade. Tencent je prijavio 21,9 milijardi dolara prihoda za 2016. To je najveći rast kompanije unazad četiri godine, a njihove investicije u gejming i esport počele su davati konkretne rezultate.

    S obzirom na to da je njihov najveći konkurent Alibaba takođe počeo ozbiljno ulagati u esport, nove investicije Tencenta bile su očekivane, ali ne u ovim razmerama. Da esport industrija ne postoji, oni bi je doslovno mogli izgraditi ni iz čega.

    Fenomen koji privlači i države, poput Nemačke

    Esport je jedan od najvećih globalnih fenomena današnjice. Nema relevantnog medija na svetu koji ne izvještavaju o najvažnijim događanjima u esport industriji, a neke od najvećih globalnih kompanija ulažu stotine miliona dolara kako bi na vreme ugrabile deo ovog brzorastućeg tržišta.

    Posle mnogih sportskih organizacija i klubova koji su oformili svoje gejming timove, u Nemačkoj je cela priča dobila veću dimenziju. Političke stranke u saveznoj državi Šlezvig-Holštajn potpisale su kolacioni sporazum sa ciljem veće podrške esporta u tom delu Nemačke.

    Izvor: Index, agencije

    Foto: FB

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE