Kineski „juriš“ na Latinsku Ameriku – dovode i autoindustriju
Saradnja između Kine i Meksika prešla je na novi nivo i sada uključuje i automobilsku industriju, javlja Sputnjik.
Konkretno, JAK Motors, kineska državna kompanija koja proizvodi automobile i autobuse, želi da Meksiko postane njihovo uporište u Latinskoj Americi.
Isto tako, zemlje poput Kolumbije, Urugvaja, Perua i Čilea takođe su na listi interesovanja kineske automobilske kompanije. Interes za zemlje regiona povećan je u svetlu američko-kineskog trgovinskog rata i visokih tarifa na proizvode azijske zemlje.
„Međutim, ako Kina izgradi fabriku automobila u Meksiku ili drugim latinoameričkim zemljama poput Kolumbije, tada će se proizvedena roba smatrati proizvedenom u Meksiku ili Kolumbiji.“
Na ovaj način se izbegavaju veće tarife koje SAD nameću, rekao je za Sputnjik Ksu Šičeng, istraživač na Institutu za Latinsku Ameriku Kineske akademije društvenih nauka.
Trenutno je više od 2.200 kineskih kompanija pokrenulo proizvodnju u Meksiku i njihovi proizvodi se smatraju meksičkim, kaže on.
S druge strane, Meksiko i Kina izvoze približno istu robu u Sjedinjene Države, a zbog tarifa na kineske proizvode količina isporuka iz Kine u SAD se značajno smanjila.
Analitičar je takođe ocenio perspektive električnih automobila u Latinskoj Americi kao optimistične. „Danas se u Kini proizvodi veliki broj automobila koji se voze na putevima Čilea, uključujući automobile koji koriste nove izvore energije“, rekao je Ksu Šičeng.
JAK Motors je stigao u Meksiko 2017. Sada ima fabriku u Sahagunu, u Idalgu (Meksiko), a 2019. planira da završi sa 35 distributera. Za sada je u ponudi šest modela automobila.
Kina ima sporazume o slobodnoj trgovini sa Čileom, Peruom i Kostarikom. Objavljeni su i pregovori o sporazumu o slobodnoj trgovini sa Panamom. Pored toga, 19 zemalja Latinske Amerike priključilo se projektu „Put svile“.
Izvor: Dnevnik
Foto: Pixabay