Koje omega masne kiseline su dobre za vaše raspoloženje i gde ih možete naći

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koje omega masne kiseline su dobre za vaše raspoloženje i gde ih možete naći

    Omega-9 masne kiseline mogu biti proizvedene u organizmu, što znači da je potreba za dopunom ovih masti manje važna od omega-3 i omega-6 esencijalnih masnih kiselina. Omega-9 koristi srcu, mozgu i ima značajnu dobrobit kada se konzumira i proizvodi umereno.

    Piše: Tatjana Popović

    Tri osnovne prednosti omega-9 masnih kiselina su:

    1. Smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara

    Istraživanja su pokazala da omega-9 masne kiseline mogu pomoći u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara. Ove masne kiseline povećavaju HDL holesterol (dobar holesterol) i smanjuju LDL holesterol (loš holesterol), pomažući u otklanjanju masnoća sa zida arterija, koji je jedan od uzroka srčanog i moždanog udara. Namirnice bogate ovim masnim kiselinama su ulje repice, avokado i bademi.

    1. Utiču na dobru energiju i poboljšavaju raspoloženje

    Studije merenja psihičkih aktivnosti i promena raspoloženja ukazuju da postoji povezanost sa tipom masti koje jedemo, koje kasnije mogu uticati na promenu kognitivnih funkcija. Dakle, ako ste iscrpljeni i razdražljivi, povećajte nivo energije unosom omega-9 masnih kiselina.

    1. Utiču na bolje pamćenje i korisne su za ljude obolele od Alchajmerove bolesti

    Omega-9 masne kiseline poboljšavaju kognitivnu funkciju, odnosno pamćenje i oštećenje memorije.

    Omega-9 u odnosu na omega-3 i omega-6 masne kiseline

    O omega-3 i omega-6 esencijalnim masnim kiselinam se najčešće piše, jer ih naše telo ne proizvedi samo, zbog čega su od suštinskog značaja. Namirnice bogate ovih masnim kiselinama su obično biljnog porekla, iz raznih vrsta ulja, semenki, koštunjavih plodova, kao i iz ribe. Naše telo proizvodi omega-9 masne kiseline, tako da nema potrebe da se preteruje sa unosom istih, ali se preporučuje da povremeno zamenimo ulja i masti u ishrani, pa da pored maslinovog unosimo i kokosovo, ulje od repice, susamovo i drugo.

    Namirnice koje sadrže najviše omega-3

    -Riblje ulje od skuše, lososa, sardina, haringe, tune i bele ribe

    -Laneno ulje

    -Laneno seme

    -Orasi

    -Čia semenke

    Namirnice koje sadrže najviše omega-6

    -Suncokretovo ulje

    -Susamovo ulje

    -Laneno ulje

    -Orasi

    -Laneno seme

    -Mak

    Hrana sa najviše omega-9

    -Suncokretove semenke

    -Lešnik

    -Badem

    -Avokado

    -Maslinovo ulje

    -Ulje od repice

    -Ulje od avokada

    [preporucene_vesti ids=”248298, 246865, 237202″]

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE