Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Kriza nas je naučila da je PRILAGOĐAVANJE izuzetno važno“

    Važno je održati vidljivost brenda tokom krize, a smatramo da je naša dužnost još veća, jer smo u svakodnevnom kontaktu sa velikim brojem građana Srbije koji kod nas kupuju. Odmah smo preuzeli aktivnu ulogu, tako što smo iskoristili naše kanale na društvenim mrežama, koje prati veliki broj sugrađana i preneli poruke o prevenciji potrošačima. Takođe, uvideli smo da tema koja se prvo interno generisala kao zahvalnost svim kolegama za zalaganje #stvarnovazni ima širi potencijal, pa smo podršku našim kolegama počeli da iskazujemo i kroz kanale eksterne komunikacije. To je zaokruženo i videom #stvarnovazni, koji pokazuje složenost i važnost posla koji obavljamo, kroz lica nekih od ljudi punih solidarnosti i predanosti koji čine tim Lidl Srbija, za BIZLife kaže Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija Lidl Srbija.

    – Vanredne okolnosti su umnogome uticale na rad trgovinskih lanaca. Koji je bio prvi korak koji ste preduzeli prilikom prilagođavanja novonastaloj situaciji?

    Lidl, kao i drugi maloprodavci, u vanrednim okolnostima ima zadatak od važnosti za celu zemlju – da obezbedi građanima da im hrana bude dostupna, ali uz osiguravanje bezbednosti zaposlenih i potrošača. Zato su nabavka zaštitne opreme, uvođenje dezinfekcije prodavnica nekoliko puta dnevno, kao i ograničenje broja potrošača u prodavnici bili prvi koraci koje smo preduzeli.

    – Građani su, u jednom trenutku, pomalo uplašeni, počeli da prazne rafove i kupuju velike količine proizvoda. Na koji način se Vaša kompanija izborila sa ovim problemom?

    Lidl je sistem spreman na brze promene, ali bez dobrih partnera ne bismo uspeli da odgovorimo na izazove u tako kratkom roku. Još jedna prednost koju Lidl, kao internacionalna kompanija poseduje, je da posluje u 30 zemalja, od kojih su se neke pre Srbije susrele sa širenjem virusa korona i sa nama podelile svoja iskustva i preporuke. Tako da smo bili spremni da, zajedno sa svim partnerima sa kojima radimo na redovnom snabdevanju građana Srbije robom visokog kvaliteta, uz uložene izvanredne napore u reorganizaciju, uspešno odgovorimo na izazovnu tražnju. Punim rafovima smo pre svega zadovoljili potrebe potrošača, ali im i ulili sigurnost – da smo tu za njih i danas i bićemo i sutra.

    – Koje su sve mere preduzete kada je u pitanju bezbednost kako zaposlenih, tako i kupaca?

    Situacija sa širenjem virusa korona je nova za sve i mi smo se vodili preporukama iz zemlje i iskustvima iz inostranstva, jer kada su u pitanju bezbednost i zdravlje zaposlenih i potrošača, nema mesta za kompromise. Možda je najvažnije pomenuti one najvidljivije: vizire i pleksiglas zaštite za zaposlene na kasi, kao i maske i rukavice. Paralelno, sam prodajni prostor obeležen je preporukama za ponašanje, kao vrsta podsetnika. Kupovina u Lidl prodavnicama se započinje tako što potrošač dobija kolica koja su neposredno pre toga dezinfikovana, uz mogućnost da i sam na ulazu dezinfikuje ruke sredstvom. Mi smo zahvalni svim potrošačima koji daju svoj doprinos time što drže distancu i što u kupovinu dolaze noseći maske i rukavice.

    – Koji su generalno najveći problemi sa kojima se jedan trgovinski lanac susreće tokom krize? Koliko oni utiču na strateške marketinške aktivnosti kompanije?

    Ako govorimo o konkretnoj krizi sa kojom smo se sada susreli, izazovi su svuda u lancu: od nabavke i distribucije proizvoda, reorganizacije zaposlenih, u smislu rada od kuće i skraćivanja radnog vremena, do generisanja novih zadataka, kao što su bezbednost zaposlenih i potrošača, ali i tema: u pogledu kampanja i aktivnosti.

    Ova kriza nas je naučila da je izuzetno važna dinamičnost, odnosno mogućnost prilagođavanja kompanije na nove okolnosti. Sve gorenavedeno uspeli smo da savladamo jer smo uigran i sistem na dobrim temeljima. Lidlu je dinamičnost jedna od 5 vrednosti kompanije, koja se danas živi više nego ikad.

    – Možete li kroz primer sopstvene kompanije da nam ukažete na značaj održavanja marketinških aktivnosti?

    Važno je održati vidljivost brenda tokom krize, a smatramo da je naša dužnost još veća, jer smo u svakodnevnom kontaktu sa velikim brojem građana Srbije koji kod nas kupuju. Odmah smo preuzeli aktivnu ulogu, tako što smo iskoristili naše kanale na društvenim mrežama, koje prati veliki broj sugrađana i preneli poruke o prevenciji potrošačima. Takođe, uvideli smo da tema koja se prvo interno generisala kao zahvalnost svim kolegama za zalaganje #stvarnovazni ima širi potencijal, pa smo podršku našim kolegama počeli da iskazujemo i kroz kanale eksterne komunikacije. To je zaokruženo i videom #stvarnovazni koji pokazuje složenost i važnost posla koji obavljamo, kroz lica nekih od ljudi punih solidarnosti i predanosti koji čine tim Lidl Srbija.

    – Neke kompanije su ipak odlučile da zamrznu svoje kampanje i da sačekaju da se vanredne okolnosti stišaju. Mislite li da je to ispravno rešenje? Kakve sve posledice takve odluke mogu doneti?

    Aktivnosti i kampanje koje se ne uklapaju u način života u vanrednim okolnostima ili bi kršile neke od mera bezbednosti, poput poziva na okupljanje, druženje ili putovanje svakako treba pauzirati, jer nema dodatnih vrednosti za korisnike, niti za kompanije. Ali, zašto ih ne prilagoditi ili iskoristiti vreme za osmišljavanje novih ideja koje se uklapaju i koje doprinose zajednici u teškim trenucima? Svako u skladu sa mogućnostima, ali sigurno postoje načini da se pomogne udruženjima i pojedincima koji se bore za najugroženije i pokaže društvena odgovornost na delu.

    – Mnogi ljudi su uplašeni za svoja radna mesta, a mnogi su već ostali bez posla. Kako je kompanija Lidl odgovorila na ovaj izazov?

    Još jednom moram da napomenem da su kod nas u Lidlu ljudi na prvom mestu. Važno nam je da naši zaposleni znaju da rade u jednoj sigurnoj i stabilnoj kompaniji, koja ceni njihov rad. Štaviše, za izuzetan napor i trud, koji su prodavci i logističari pružili u ovim vanrednim situacijama, svi su dobili bonuse uz martovsku isplatu zarade.

    – Koliko je važno u ovakvim nepredviđenim situacijama održavati komunikaciju sa zaposlenima i na koji način ste im pomogli da se što lakše prilagode kriznim vremenima?

    Zasluge zdravstvenih radnika u situaciji u kojoj se trenutno nalazimo su nemerljive. Međutim, pored njih i svi zaposleni u proizvodnji, maloprodaji, distribuciji i logistici svakodnevno predano rade u otežanim okolnostima i suočavajući se sa novim izazovima, kako bi proizvodi bili dostupni za naše građane na rafovima prodavnica. Zato im je potrebna podrška, savet ili motivacija. Uz pomoć internog portala, sve nove važne informacije o poslovanju, zahvalnice i preporuke svakodnevno stižu do svih naših zaposlenih.

    Posebno bih istakla značaj real-time informisanja putem aplikacije za zaposlene „We are Lidl“, koju smo nedavno razvili, a pomoću koje informacije do zaposlenih stižu još brže, jer ih prate na svojim mobilnim telefonima (i poslovnim i privatnim). Na ovaj način smo svi okupljeni na jednom mestu, u stalnoj komunikaciji i osnaženi timskim duhom i podrškom.

    Verujemo u u snagu reči „hvala“ i ponosni smo na način na koji je ceo Lidl tim odgovorio na ove nove okolnosti, pa smo se našim zaposlenima zahvalili za sav doprinos i posebnim spotom u kome se ističe da su oni #stvarnovažni.

    – Koliko je sve ovo uticalo na vaše dugoročne planove i možemo li da očekujemo neke promene kada je u pitanju poslovanje kompanije Lidl na našem tržišu?

    Kada govorimo o promenama, definitivno će ih biti na celom tržištu. U trgovini konkretno, menjaće se ponašanje i navike potrošača u smislu kada i koliko kupuju, a naš zadatak će biti da to predvidimo. Volimo izazove i brzo se prilagođavamo, ali od jedne stvari na tržištu Srbije Lidl neće odstupiti – da svojim potrošačima nudi proizvode sa najboljim odnosnom cene i kvaliteta i konstantno ih iznenađuje novim jedinstvenim ponudama.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Lidl

    What's your reaction?

    Komentari

    • N

      "...da je izuzetno važna dinamičnost, odnosno mogućnost prilagođavanja kompanije na nove okolnosti. " Prilagodjavanje na nove okolnosti = fleksibilnost, adaptacija. Dinamicnost je nesto drugo.

    • Milena

      Kad smo kod prilagodjavanja, da li Lidl ima online shop?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE