Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    LEKCIJA ZA LIDERE: Kako da utičete na druge radeći ovih 5 stvari

    Poznata nam je priča o tome da su liderstvo i uticajnost sinonimi u poslovnom smislu. Ukoliko želite da postanete lider, osoba na visokoj funkciji ili preduzetnik jednoga dana, postavlja se pitanje kako najbolje da vršite uticaj na ljude i kako da učinite da vas oni prate?

    Prema navodima Inc.-a najbolji način da utičete na druge jeste da učinite da drugi empatijom odgovaraju na vaše lidrestvo. Kada ti uspete, vi ste uticajni. Počnite od toga što liderstvo nećete gledati kao diktaturu, komandovanje i želju za divljenjem jer i ta pozicija označava služenje drugima. Prvenstveno mušterijama ali i vašim zaposlenima.

    Vaš zadatak je da podstaknete i nadahnete druge da ostvaruju svoje ciljeve. Lider treba da izvlači ono najbolje iz ljudi stavljejući njihove potrebe ispred svojih i da im pomažete da se razvijaju. Treba da svakoga dana pronalazite bezbroj načina da to uspe.

    Ovo se naziva uslužno liderstvo. Tako ćete imati najbolji i najpozitivniji uticaj na druge. Ono što je veoma važno jeste da će vas podređeni obožavati. Zapamtite, liderstvo je ko ste vi, a ne šta vi radite. To je izbor, a ne moranje.

    Ka vašem putu do uspeha ovo su koraci:

    1. Zaslužite poverenje drugih

    Sve što radite kao lider bazira se na poverenju. Mnoge teorije pokazale su da će tim u kojem postoji poverenje brže predstaviti rezultate, čak i po nižoj ceni. U tradicionalnom poslovnom okruženju radnik mora da zasluži poverenje nadređenog. Međutim ukoliko lider razmišlja uslužno on će prvenstveno, za primer, dati poverenje i pustiti druge da prvo veruju njemu.

    1. Zaboravite na ego

    Nezdrav ego može biti smetnja za obavljanje posla. Nadređeni koji neguju zdrav ego balansiraju ličnu smernost sa samopouzdanjem i žestokom odlučnošću. Takvog lidera ljudi žele da prate jer je od poverenja i pruža sugurnost kada treba da krenete njegovim stopama.

    1. Demonstrirajte kompetenciju

    Poverenje lako nestaje ukoliko ne pokažete znanje i iskustvo u vašoj sveri poslovanja, kao i viziju koja će vas sve voditi dalje. Pri tome se procenjuje i sposobnost da komunicirate svoju viziju, da aktivirate druge i zajedno krenete ka cilju. Kompetencija stvara samopouzdanje i poverenje vaših ljudi. Kada vam ljudi veruju i poštuju vas, rezultati su izvanredni.

    1. Inspirišite druge da podignu svoj glas

    U tradicionalnim hijerarhijama menadžeri na visini će postaviti viziju, zatim će koristiti moć i kontrolu da to sprovedu uz pomoć onih nižih. U današnjoj socijalnoj-ekonomiji lideri će baciti viziju pred druge i želeće da čuju svačiji glas, da budu ko-kreatori i saradnici koji će doprineti viziji. U konferencijskoj sali nema stega i straha, ljudi su slobodni da iznose svoje ideje, da sarađuju i budu inovativni.

    1. Razvijajte kulturni identitet

    Kompanije poput Gugla imaju karakteristične korporativne identitete koji privlače izvanredne radnike. Te kulture su skoncentrisane oko podsticanja zaposlenih da iskazuju svoju autentičnost i da se osećaju bitnim i važnim, kako bi stvarali zajednicu željenu od strane drugih na tržištu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: pixabay

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE