Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lideri smo u izvozu žitarica

    I pored smanjenog prinosa, koji je posledica suša tokom prošle godine, glavni izvozni proizvod Srbije je i dalje kukuruz sa 1,7 miliona tona. U izvozu kukuruza, MK Commerce i Agroglobe ostvarile su više od petine ukupnog izvoza. Kada je reč o pšenici, tokom 2017. izvezeno je 511.154 tona, od čega kompanije članice MK Group (Agrounija, PIK Bečej, Vojvodina i drugi) učestvuju sa više od 10% izvoza srpske pšenice, kaže za BIZLife Nemanja Vuković, direktor MK Commerce i generalni direktor za agrar na nivou MK Group. On dodaje da su rezultati koje su ostvarile kompanije MK Commerce i Agroglobe u 2017. godini, pozicionirale MK Group na vodeću poziciju izvoznika žitarica iz Srbije. “Godinama smo lider u izvozu pšenice i kukuruza, a spadamo i u najveće izvoznike soje i suncokreta,” kaže on.

    Od zemalja koje nas okružuju po pitanju izvoza, ispred Srbije su Mađarska, Bugarska, Makedonija. Koji su glavni problemi sa kojima se mi kao zemlja susrećemo?

    Po ugledu na pomenute zemlje iz okruženja, Srbija bi trebalo da se okrene upotrebi sertifikovanog i deklarisanog semena, kako bismo bili konkurentiniji.

    Dobrim rezultatima preduzeća doprinosi osmišljena i uspešno realizovana strategija razvoja, usklađena sa plodnim zemljišnim resursima i drugim značajnim proizvodnim i prerađivačkim kapacitetima. Glavni nosioci uspeha kompanije su svakako ljudi, bez kojih nijedan veći poslovni uspeh ne bi bio moguć.

    Koji su strateški pravci kompanije?

    Osim toga što smo najveći izvoznici srpskog agrara, našim kooperantima obezbeđujemo repro materijal, mineralno đubrivo i semena, što nas čini vodećom kompanijom kada je u pitanju uvozni asortiman.

    Po pitanju proizvodnje, pored konvencionalne proizvodnje, orijentisani smo i na specijalne programe, kao što su proizvodnja špargle, belog sleza, borovnice i kompletna proizvodnja povrća. Izneću podatak da smo po proizvodnji špargle broj 1 u Srbiji. Koristimo najsavremenije sisteme za navodnjavanje „kap po kap“, rasadnici su po ugledu na nemačke, a posedujemo i najasvremenije hladnjače. Veći deo proizvodnje izvozimo na tržište zapadne Evrope, a jedan deo je namenjen domaćim kupcima.

    Poslednjih godina uložili smo značajna sredstva i u proizvodnju jabuka u našem voćnjaku u Krčedinu. U podizanje voćnjaka uloženo je osam miliona evra. Uzgaja se pet sorti jabuka: Zlatni delišes, Gala, Greni Smit, Fudži i Crimson snow. Oko 90 odsto jabuka plasiramo na rusko tržište, a ostatak na domaće. Voćnjak je podignut po najvišim standardima intenzivne proizvodnje sa 4.000 do 5.000 sadnica po hektaru, opremljen sistemom za zalivanje i zaštićen protivgradnom mrežom, a gradi se i sistem za zaštitu od mraza i hladnjača.

    U sklopu MK Group, u okviru PIK Bečej, posluje i Flora koja se bavi finalnom preradom povrća. Na koja tržišta najviše izvozite?

    U fabrici za preradu povrća Flora, primenom savremene tehnike i tehnologije, prerađuje se oko 18.000 tona povrća godišnje. Proizvodi Flora su od prirodnih sirovina, sa prirodnim začinima, konzervisani fizičkim putem, toplotom i hladnoćom, bez aditiva, dodataka veštačkih boja, aroma i konzervansa.

    Najznačajniji izvozni proizvodi su sterilisani grašak i kukuruz šećerac, kao i zamrznuti grašak, kukuruz šećerac i boranija. Izvozimo na tržište Rusije, u zemlje EU (Mađarska, Nemačka, Grčka) i na tržišta republika bivše Jugoslavije. Ohrabruje podatak da su naši proizvodi poslednjih godina izuzetno dobro prihvaćeni na ruskom tržištu.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE