Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    (FOTO) Najbrži automobili svih vremena

    Velikom broju proizvođača automobila širom sveta nije jedini cilj stvaranje brzog automobila, već automobila koji će svojim performansama moći da ponese laskavu titulu najbržeg proizvodnog modela na svetu.

    Evo liste automobila, koji su svaki u svom vremenu, bili najbrži.

    5. mesto – 1993. Jaguar XJ220 (349.4 km/ h)



    (Slika 2.)  Automobil je nosio broj 220 u imenu jer je projektovan za brzinu od 220 milja na sat ( 350 km/ h). Martin Brundle, poznati britanski vozač Formule 1, je 1992. godine pokušao sa ovim automobilom obori rekord koji je u tom trenutku bio u posedu Bugattija EB110 SS. Brundle je to i uspeo, vozeći XJ220 brzinom od 341.7 km/ h, na stazi Nardo u Italiji. Ipak auto nije opravdao očekivanja. Tek u svom drugom pokušaju, Brundle je dostigao 349. 4 km/ h i uspio da se približi magičnoj brzini od 350 km/ h.

    Vozilo je loše prošlo na tržištu, bio je preskup i prevelik za civilni saobraćaj. Ipak ostao je upamćen kao najbrži automobil svoga vremena, a njegov rekord je potrajao dve godine.
     


    4. mesto – 1994. McLaren F1 (386.7 km/h)



    (Slika 3.)  McLaren F1 će ostati upamćen kao jedan od najpopularnijih automobila na svetu, a njegov put do svetskog rekorda u brzini pratila su dva pokušaja.  Prvi pokušaj – poznat i kao „pokušaj iz 1995.“ je obaranje prethodno pomenutog rekorda Jaguara XJ220. Maksimalna brzina koju je McLaren F1 tada ostvario bila je 372 km/ h.

    Međutim, zvanično upisani rekord postavljen je 1998. godine, iznosio je 386.7 km/ h, i ostao je na snazi narednih 7 godina.
     
    3. mesto – Koenigsegg CCR (387.37 km)


    (Slika 4.)  McLaren F1 je sa trona skinut februara 2005. godine, kada je Koenigsegg CCR dostigao brzinu od 387.37 km/ h, na stazi Nardo u Italiji, istoj onoj na kojoj je i Jaguar XJ220 postigao svoj istorijski rezultat.
    Koenigsegg CCR je imao 4. 7- litarski aluminijumski V8 motor, šestostepeni manuelni prenos. Maksimalna snaga je bila 806 KS na 6,900 o/ min, sa 925 Nm obrtnog momenta na 5,700 o/ min. Odličnim performansama su doprineli Lysholm super- punjači, kao i titanijumski izduvni sistem.
     
    2. mesto – 2005. Bugatti Veyron ( 408.47 km/ h )


    (Slika 5.)  Uz činjenicu da je uspeo da obori rekord, Bugatti Veyron je uspio da postane i jedan od najpopularnijih automobila današnjice. Veyronov model, koji je na stazi Ehra- Lessien oborio brzinski rekord, imao je 8. 0- litarski W16 motor sa 1, 001 KS, sa mogućnošću da do „stotke“ ubrza za 2. 46 sekundi. Maksimalna brzina koju je Veyron dostigao bila je 408. 47 km/ h.
     
    1. mesto – 2007. SSC Ultimate Aero ( 412.28 km/ h )



    (Slika 1. i 6.)  SSC Ultimate Aero je trenutno najbrži proizvodni model na svetu, sa maksimalnom brzinom od 412.28 km/ h! Automobil pokreće 6. 35- litarski motor sa nevjerovatnih 1,183 KS i 1,488 Nm obrtnog momenta. SSC Ultimate Aero do „stotke“ ubrzava za 2. 78 sekundi, a osim brzinom automobil se može pohvaliti i brojnim modernim tehnološkim rješenjima, kao i cijenom od 700.000 eura.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE