Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Automobil budućnosti – elektromobil iz Azije

    Zemlje BRIKA – Brazil, Rusija, Indija i Kina – imaju sve veći udeo u globalnom automobilskom tržištu – 2008. godine te zemlje su zabeležile 24 odsto od ukupnog broja prijavljenih vozila, a 2025. imaće čak 40 odsto.

    Menadžeri automobilske industrije koji su dali svoje mišljenje o „automobilu budućnosti“ u okviru istraživanja koje je sprovelo revizorsko društvo KPMG, polaze od toga da će do 2025. mušterije u zemljama na pragu industrijskog razvoja tražiti iste koncepte automobila kao i mušterije u industrijskim državama.

    „Granica između razvijenih i zemalja u razvoju biće sve manja“, izjavio je šef automobilske oblasti KPMG-a, Matje Majer, preneo je nemački državni radio „Dojče vele“.

    S jedne strane u tome je i velika šansa za etablirane automobilske koncerne: izvoz vozila bio bi pojednostavljen, širom sveta bili bi traženi slični modeli. S druge strane, stručnjaci smatraju da bi proizvođači u zemljama na pragu industrijskog razvoja time mogli bolje da plasiraju na tržište svoje proizvode u razvijenim zemljama i tako povećaju izvoz.

    Zato menadžeri prognoziraju: od 10 proizvođača automobila koji će u idućih 10 godina najbrže rasti, čak sedam će biti iz Azije – od toga četiri iz Kine. Međutim, Majer ističe da će proći godine dok kineska vozila u Evropi ne budu mogla da pokažu sličan nivo prodaje kao na primer danas Korejanci.

    S druge strane, kineski proizvođači su se vrlo dobro pokazali u susednim, azijskim zemljama i dostigli su dobre izvozne sume. Takođe su i u drugim delovima sveta kineski proizvođači već sada uspešni.

    „Prisutni su u Africi, u Južnoj Americi. Polazim od toga da će kineski proizvođači najpre povećati izvoz preko tih tržišta, ali i da će postepeno s daljim inovacijama stvarati proizvode privlačne za evropsko i američko tržište“, rekao je Majer.

    Generalno, automobilska branša je nesigurna kako treba da izgleda „automobil budućnosti“. Poređenje sa istraživanjima od proteklih godina pokazuje: ranije je štedljivost, odnosno smanjena potrošnja benzina bila najvažniji kriterijum prodaje. Prema aktuelnom istraživanju, menadžeri ističu i zaštitu okoline, bezbednost, dizajn i komfor.

    Budućnost sigurno pripada elektromobilima, ali mišljenja su vrlo podeljena kada je reč o tehnologijama motora. Tako dva od tri stručnjaka procenjuju da će tržišni udeo vozila na elektro-pogon u ukupnom broju prijavljenih vozila širom sveta do 2025. biti najviše 15 odsto. A za stari dobri motor sa unutrašnjim sagorevanjem i posle aktuelne studije, do daljeg važi: otpisani se ne predaju.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE