Recepti za uspeh Miše Lukića

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Tatjana Ostojić

Uvek sam za Mišu Lukića, osnivača i vlasnika marketinške agencije Leo Burnett, mislila da je gospodin čovek, tako da je nagrada koju je poslednju primio –  Najbolji poslodavc u Srbiji, a po oceni preko 300 menadžera Srpske asocijacije menadžera, otišla u prave ruke.

Još veća potvrda toga je i Mišin odgovor na pitanje kako se pravi kompanija – najbolji poslodavac.

„Ljubavlju. Ali, ne treba da volite samo profesiju kojom se bavite, već i ljude. Jer, mi radimo sa ljudima, i sve što imamo su ljudi. Volim ljude i obožavam kreativnost. Tako i na tablice mog auta stoji – wow. Odličan podsetnik da svaki dan treba da uradim nešto wow. A, posao koji mi to omogućava je ovaj.“

Pored toga, moj sagovornik je mišljenja da ne može da se kontinuirano bude dobar u nečemu, ako se ne voli to što se radi. „Svakome se desi da uradi nešto dobro, ali ako nema kontinuiteta, onda osoba ne zna recept za uspeh. Skoro deset godina smo na vrhu, i danas znam da je mnogo lakše doći na vrh, nego se na njemu održati.“

Mišino iskustvo govori da zna o čemu priča. Vodio je pet agencija u četiri zemlje. U profesiji je oko 23 godine, od ’93. je menadžer – direktor. Složili smo se da su nam profesije u samom vrhu po nivou stresa, ili kako to moj sagovornik kaže: advertajzing agencija sa preko 130 ljudi i preko 20 specijalnosti je jedna od najtežih kompanija za vođenje. „Imate vrhunske sastojke, ali da bi od njih napravili i vrhunsko jelo neophodan je lider koji će da ih ujedini.“ Zato je sinergija ključna reč za Mišu, a eto i odgovora kako je nastao Sinergy Leo Burnett, označavajući sinergiju i sa zaposlenima, i sa klijentima.
Kao ženi nije moglo, a da mi se ne dopadne divljenje Miše Lukića prema ženama.

Kreće od njegove supruge i načinu kako se Dragana sa puno ljubavi bavi sitnim stvarima da bi im svakodnevni život učinila što prijatnijim. Retko se sreću ljudi koji će i od učenja kako se hrana jede štapićima napraviti užitak. 

Nastavlja se sa samo rečima hvale prema zaposlenim ženama: „Razmišljao sam šta je to što povezuje pet agencija, četiri zemlje, dva kontinenta na kojima sam radio. I shvatio da je većina mojih menadžera upravo žene. Žene su izuzetno cenjene, a posebno cenim ženski mozak. Same po sebi imaju neke prednosti u odnosu na muškarce u našem biznisu. Žena zna da ima i deset uloga, a to nosi bez ikakvog problema, dok se muškarac fokusira na jednu stvar. Negde sam pročitao podatak da žena ima 14 centara u mozgu za prepoznavanje neverbalne komunikacije. Vi mnogo bolje na nesvesnom nivou kapirate nas, nego mi vas. A u našem biznisu je to neverovatno bitno.“

Iako zna da kaže: „predajem i po kućama“ Mišu je prosto zadovoljstvo slušati. „Ja kažem da je i agencija žena, i veoma se ponosim time. Najlepša žena odredi ko će da je osvoji, bude na pravom mestu u pravo vreme, obuče šta treba, i uradi šta treba, i nikoga ne juri. I naravno, uvek bude po njenom, iako muškarac misli da je po njegovom. Tako je i sa dobrom agencijom. Nikada nisam jurio za klijentima.“

Za uspeh, po rečima Miše Lukića, pored ljubavi bitan je i izbor ljudi. Shvatajući značaj dobrog odabira zaposlenih moj sagovornik je razvio i posebne tehnike pri odabiru novih zaposlenih. I kada se dešavalo da pogreši, pa mora da odpusti nekoga ko ne zadovoljava kriterijume, to ne čini na štetu zaposlenog. „Cenim da nakon godina iskustva i učenja znam da odaberem prave ljude i da im odredim pravu poziciju u timu spram njihovih sposobnosti. Ali, isto tako sam u međuvremenu shvatio da se i budući zaposleni pripreme za intervjue. Tada mi je ostalo da razvijem sopstvene tehnike prepoznavanja pravih.“

Tri stvari mom sagovornika su najbitnije: „Kod ljudi najviše cenim emocionalnu inteligenciju, i mislim da je to u našem poslu izuzetno bitno. Sledi integritet. Moja definicija integriteta je da ono što ljudi misle, osećaju, govore i rade bude u jednoj liniji. I, treća stvar je energija. Treba da osećate strast, i da vam u tome što radite brzo prolazi vreme.“ To je razlog što posebno traga za ljudima koji imaju više energije od njega iako je i sam čovek sa izuzetnom energijom.

Osetila sam se privilegovanom što sam dobila priliku da iz prve ruke saznam male tajne odabira odličnih ljudi za posao, neophodnih za uspeh jedne kompanije, ali kako reče Miša nije ni cilj da sve otkrije.

Ali evo jednog dobrog pravca za uspeh i u poslu, i u životu. „Ljudima treba da daš ono što je tebi potrebno. A, šta ti je potrebno? Potreban ti je entuzijazam ljudi, znači treba da ga daš. Potrebno ti je poštovanje, treba da ga daš. Potrebna ti je pažnja, ljubav. Ljudi kažu da im nedostaje novac. Niko se nije obogatio jureći za novcem, nego ga privlačeći. Gledam šta je za klijente najvažnije. Ono što je interesantno je da nikada nisam prodavao kreativnost, iako ljudi kažu da smo mi kreativna agencija. Kreativnost je sredstvo, mač. Mi koristimo strateško razmišljanje i kreativnost, naša oruđa. Meni je najvažnije da pomognemo klijentu da reši problem. Ja dajem klijentima vrednost, a i oni uzvraćaju.“

A da bi recept za uspeh bio potpun, po rečima mog sagovornika, ne treba zanemariti ni sebe kao pojedinca. Slušajući Mišu kako opisuje svoj radni dan mogla sam da osetim i miris svežeg pečenog hleba ujutru, i radost zajedničkog buđenja sa suprugom i psom, i zadovoljstvo što je dan počeo upravo tako, uživanje u radnom danu, i opuštanje kada sa partnerom na kraju dana sumiraš svoj dan.

Čemu novac ako ne umeš da živiš kao milioner? Sreća te sam rano shvatio da mi ne trebaju milioni da bih tako živeo.

Tekst je u celosti preuzet iz BIZLife magazina