Prva lekcija poznatog savetnika: Radite kao da skidate kilograme

PinterestFacebookTwitterShare

’’Vođenje uspešnog biznisa je slično procesu skidanja kilograma, principi su isti samo se praksa razlikuje’’, savet je koji je Chip Bell kao mladi preduzetnik dobio od oca. Drugim rečima red, rad i disciplina.

Bell je 30 godina bio uspešan biznismen, a sada kao autor nekoliko bestselera iz oblasti preduzetništva radi kao savetnik i edukator za neke od najvećih svetskih kompanija poput Bank of America, Microsoft i IBM-a. ’’Uspeh u poslovanju možda zahteva suze i znoj ali nagrada je daleko veća od one novčane’’, kaže Bell.

Ovo je ono što je on naučio kroz svoja iskustva, što uči druge i čime se vodi u svom poslovanju:

Svaki dan stvarajte umetničko delo

Niko ne razmišlja kako je Michelangelo oslikavajući Sikstinsku kapelu proveo četiri godine u tako neprirodnom položaju usled čega je imao posledice po zdravlje do kraja života, ali se svi dive rezultatu njegovog rada. Isto tako nikog ne zanima koliko ste telefonskih razgovora obavili i na koliko sastanaka bili u toku dana, ono što se gleda je krajnji rezultat. Stvaraoci umetničkih dela ne pokušavaju da se prosto odvezu do penzije već preuzimaju odgovornost nad svojom sudbinom.

Širite radost na ljude oko vas

Uspešni preduzetnici misle pozitivno, pretpostavljaju uspeh i imaju jasnu sliku šta žele da postanu, suprotno onima koji znaju samo šta treba da urade. Takav duh nije nasledjen ili zarađen, već svako donosi odluku hoće li biti pozitivan. Ljudi sa pozitivnim duhom su srećniji, zdraviji i daleko uspešniji. Najbolji preduzetnici su smeli i hrabri a njihov duh je zarazan.

Preuzimajte potpunu odgovornost za rezultate

Prebacivanje krivice na drugog nikada ne menja situaciju. Kada kasnite iz bilo kog razloga, to pokazuje nedostatak predanosti. Kada se pojavite nespremni, to govori da vam nije stalo do klijenta ili mušterije, nikoga ne zanima kakav ste dan juče imali. Pobednici dolaze uvek spremni i zainteresovani za napore koji će utabati put ka cilju.

I radite i reklamirajte

Uspešni preduzetnici nisu fokusirani samo na proizvod ili uslugu oni takođe reklamiraju svoj rad. Filozof  individualista Ralph Waldo Emerson je još u XIX veku rekao: ’’Ako čovek ima da proda dobar kukuruz ili drva, daske ili svinje, ili pravi bolje stolice ili noževe, raspeća ili crkvene orgulje od drugih, videćete širok i utaban put koji vodi do njegove kuće, pa maker bila i u šumi’’. Danas su se vremena promenila, pa je na taj put potrebno usmeriti i reflektore.

Poslušajte Chip Bella, budite posvećeni, osetićete radost stvaranja i bićete ponosni na ono što ste postigli.