Prihvatite nesavršenost: Da li ste neurotični perfekcionista?

PinterestFacebookTwitterShare

Da li često odugovlačite sa zadacima iz straha da ne napravite grešku? Da li vas je sramota i da li vas grize savest kada napravite grešku ili kada osećate da niste nešto uradili najbolje što ste mogli? Češće se fokusirate na svoje mane, nego na pozitivne stvari u vašem životu? Da li očekujete perfekcionizam od ljudi u svom okruženju? Ako je vaš odgovor na ova  pitanja „Da“, vrlo je verovatno da ste perfekcionista, i to možda neurotični perfekcionista.

Ukoliko težite ka savršenstvu možda mislite da je to način da sve biti u redu, i to je vaš pokušaj da držitie stvari pod kontrolom, ali to je iluzija. Perfekcionizam vam neće dati kontrolu nad nepredvidljivošću života.

Zdrava doza perfekcionizma je ona gde imate razumne i realistične standarde, koji će vam, kada budu dostignuti, doneti zadovoljstvo i podići samopouzdanje. Neurotični perfekcionista ima nerealno visoke standarde, koji proizilaze iz straha od neuspeha, kao i iz straha da ne razočara druge. Normalno je želeti da sve bude savršeno u vašem životu, ali kad počnete da očekujete savršenost, nastaju problemi.

Biti perfekcionista je zamka koja donosi stres i anksioznost, a može vas dovesti i do depresije. Kada ne postignete svoje savršene standarde osetićete krivicu i razočaranje i vaše samopouzdanje će da opadne. Da se to ne bi desilo, pokušajte da iz glave izbacite misli koje vas teraju na perfekcionizam i da ih zamenite onim pozitivnim. To ćete učiniti tako što ćete se usredsrediti na dobro u vašem životu, pritom prihvatajući nesavršenost. Ovo su vežbe za mozak koje će vam u tome pomoći:

Potrudte se da uhvatite momenat kada se u vašoj glavi stvara misao koja podstiče nezdravi perfekcionizam. Pomislite na situacije u kojima ste bili suočeni sa preprekama i neuspehom. Razmislite, da li su misli koje su vam se u tom momentu razvile u glavi, pomogle ili odmogle da se nosite sa situacijom? Meditacija je dobar način za razvijanje samosvesti i preuzimanje kontrole nad svojim mislima.

Racionalizujte svoje misli. Da li ste prerano doneli zaključak? Da li je nešto zaista tako loše, kao što vam se čini na prvi pogled? Da li preuveličavate negativni aspekt situacije? Na koji još način biste mogli da razmotrite situaciju?

Zamenite svoje misli sa mislima koje motivišu. Kako da vaša misao bude bliža istini? Koje iskrivljeno ogledalo treba da uklonite da biste videli pravi odraz? Misao ne bi trebala da vam unosi nervozu već da vas motiviše. Ukoliko i dalje ishod situacije vidite kao neuspeh, počnite da ga posmatrate kao iskustvo koje je tu da služi kao lekcija, koja će vam pomoći u ličnom napretku.

Ralph Waldo Emerson je davno rekao: „Sreća ne znači da je sve oko vas savršeno, već da ste doneli odluku da prihvatite nesavršenost. “ Stoga, oslobodite se okova perfekcionizma i dozvolite sebi da budete srećni.