Poboljšajte svoju koncentraciju: Isključite tehnologiju, uključite meditaciju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: http://pixabay.com/

Verovatno vam se mnogo puta desilo da vam nešto odvrati fokus i odlutate pogledom ili mislima sa teme, slike ili razgovora koje ste pratili. Ta pojava se naziva distrakcija, i postaje sve češća u našem, modernom društvu.  U jednoj studiji koja je uključivala više od dve hiljade odraslih osoba, zabeležene su njihove izjave koje svedoče o veoma niskom procentu okupiranosti uma na jednu stvar, bilo da je reč o nastavi, poslovnom sastanku ili, čak, filmu.

Učestala distrakcija može ugroziti vaš poslovni status, ukoliko ste rastrojeni i ne obavljate posao adekvatno, može uticati na odnos sa ljudima, kao i na kompletan kvalitet života, jer uzrokuje osećaj nezadovoljstva, kažu psiholozi. Psiholog Kendra Cherry ističe da se ovakva vrsta, sada već – fenomena, dešava svima, čak i ’najboljima’, jer je mnogo okolnosti koje utiču na ometanje fokusa.

Ovo je 5 načina kako da poboljšate svoju koncentraciju:

1. Nemojte raditi više stvari istovremeno. Iako vam ova opcija ponekad deluje jednostavnije, jer, naizgled, štedite vreme i energiju, istina je da ćete svaki pojedinačni zadatak uraditi manje uspešno i precizno. Krajnji rezultat je nizak nivo produktivnosti na svim poljima. Ukoliko želite da maksimalno iscrpite resusre svoje pažnje, odaberite jednu u stvar u datom trenutku kojoj ćete se posvetiti.

2. Vežbajte stanje svesti. Najnovija istraživanja pokazuju da svesnost podrazumeva namerno obraćanje pažnje na stvari, na specifičan način, što dovodi do sabranosti, a potom i do pospešivanja koncentracije. Studija predstavljena na godišnjoj konferenciji za novinare britanskog Društva psihologa, pokazala je da su deca koja su imala kratak kurs obuke o sabranosti, bila uspešnija od ostale dece, kada je reč o održivosti koncentracije i izbegavanju smetnji.

3. Meditirajte. Oni koji praktikuju meditaciju, bolje usmeravaju svoju pažnju na jednu stvar i zanemaruju ono nevažno, što je povezano sa selektivnom pažnjom i percepcijom. Na ovaj način, ne opterećujete sebe sadržajima koji vam u datom trenutku nisu relevatni, dajući sebi prostora da primite i razumete potrebne informacije. Učesnici jednog istraživanja koji su dnevno meditirali oko 30 minuta, dokazano su poboljšali svoju pažnju. Jedan od razloga zašto vam ova duhovna veština može pomoći, jeste smanjenje frekvencije treptaja. Zatvorene oči ne dozvoljavaju kretanje pogleda iz sekunde u sekundu, što omogućava fokusiranost na jednu misao.

4. Isključite tehnologiju. Savremena tehnologija je, značajno, doprinela razvoju distrakcije, jer se svaki vid medija odvija brzo i dinamično. Ljudi danas radije čitaju elektronske novine nego štampane, filmska tematika je sve napetija, a radnja ubrzanija, što nas tera da i živimo u skladu sa tempom tehnologije. Od pametnih telefona do video igara i online video snimaka, čini se da trošimo anorman komad našeg dana apsorbujući različite oblike tehnologije, kaže Kendra Cherry.  Ova vrsta problema je posebno naglašena kod dece koja su sve manje u stanju da čitaju knjige na duži vremenski period, što ometa i njihovo učenje. Probajte da na određeno vreme ’isključite tehnologiju’, ili makar neke njene oblike.

5. Vežba dovodi do savršenstva. Meditacija vam može pomoći da unapredite svoj fokus, ali je potrebna praksa da naučite kako da usmerite svoju pažnju u trenutku, za određen zadatak. Istraživač Wendy Hasenkamp sugeriše da radite na tome da postanete svesni momenta kada ste ’odlutali’, da aktivno istupite iz distrakcije, vraćaju svoju pažnju nazad – na prvobitan predmet fokusa.

Foto: http://pixabay.com/