Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    5 tipova emocionalne inteligencije kojima su veliki lideri ovladali

    Emocionalna inteligencija je ključna komponenta za efektivno rukovodstvo. Sposobnost da dobro poznajete sebe i svoje emocije, ali i da budete svesni ponašanja i reakcija u svakoj situaciji, moćno je oružje za vođenje tima.

    Biti svestan svojih ili tuđih emocija, razumevanje i odgovaranje na njih, prevazilazi stres u trenutku, a znanje da vaše reči i dela imaju efekte na druge, opisano je kao emocionalna inteligencija, prenosi Inc.com.

    Koliko je EI važna pokazuje sledeći primer – Lider koji nema emocionalnu inteligenciju nije sposoban da efektivno usmerava potrebe, želje i očekivanja onih koje vodi. Lideri koji reaguju isključivo vođeni emocijama bez razmišljanja, mogu da naprave nepoverenje među svojim zaposlenima i ozbiljno da naruše poslovne odnose.

    Emocionalna inteligencija koja se tiče rukovodstva sastoji se od pet spobnosti: svest o sebi, samoupravljanje, empatija, upravljanje odnosima i efektivna komunikacija.

    Samo-procena odnosno svet o sebi
    Definiše se kao sposobnost da se prepoznaju sopstvene emocije, snage, slabosti, vrednosti i pokretači  i razumevanje njihovih uticaja na druge.
    Bez odraza nas samih ne možemo da razumemo ko smo, zašto pravimo određene izbore, u čemu smo dobri, i gde smo “tanki”. Da bismo dostigli naš maksimalni potencijal, moramo da budemo uvereni u to ko smo… Oni koji duboko razumeju ko su i šta bi želeli da rade, mogu da napreduju.

    Samoupravljanje
    Odnosno disciplina. To uključuje kontrolu ili preusmeravanje emocija koje nas remete i prilagođavanje promenama, a sve u cilju da se tim kreće u pozitivnom pravcu.
    Lideri ne mogu sebi da priušte da ne budu smireni, jer smirenost je zarazna, isto kao i panika. Jednom kada preuzmete ulogu vođe, ne možete sebi da priuštite da paničite kada sve postane stresno. A takvih situacija ima mnogo. Kada ostanete smireni i pozitivni, možete trezveno da razmišljate i da jasno komunicirate sa svojim timom.

    Empatija i saosećajnost
    Empatija je sposobnost “da budete u nečijoj koži” i da razumete kako se taj neko oseća ili zašto reaguje tako kao reaguje u određenoj situaciji. Emocija koju osećamo kao odgovor na patnju je ono što nas motiviše da pomognemo. Što se više povezujemo sa drugima, bolje ćemo razumeti šta ih motiviše ili uznemirava.

    Upravljanje odnosima
    Ne možete da napravite bliske odnose sa drugima ako ste rastrojeni. Mnogi od nas imaju porodice i obaveze, ali uspostavljanje i održavanje zdravih i produktivnih odnosa je esencijalna stavka kod onih koji žele da dosegne višu emocionalnu inteligenciju.
    Morate imati sposobnost da komunicirate efektivno i da upravljate odnosima kako treba, da biste vodili tim u željenom pravcu.

    Efektivna komunikacija
    Studije pokazuju da efektivnu komunikaciju čini 7% reči koje izgovorimo i 93% ton i govor tela.
    Nerazumevanje i manjak komunikacije obično je u osnovi problema većine ljudi. Ako uspešno ne razmenjujemo informacije to može da vodi do frustracije, konfuzije i loših vibracija među zaposlenima.
    Dobra komunikacija je ključ povezanosti među zaposlenima i širi osećaj svrhe.

    Emocionalna inteligencija je moćan alat “odgovoran” za dostizanje ciljeva, poboljšava kritične poslovne odnose, i gradi zdravo i produktivno poslovno okruženje i organizacionu kulturu.

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE